vithea

Alla inlägg under mars 2010

Av Vithea - 21 mars 2010 22:52



Sitter och pluggar, dagen har gått fort som tusan, lovern var ut eoch festa i natt, så hur hans dag har sett ut kan ni ju lätt räkna ut.

Min åh andra sidan började vid halv nio med att gå ut och gå, gick inom svärmor och satt mig och prata, planerade att vi skulle åka och handla senare på dagen, gick hem och lämnade vovven och gick och köpte choco och kalvin chokladmjölk till lovern, det vill han alltid alltid ha efter en fyllenatt, sedan lite bullar, käla frukost och så och sedan åkt ejag och svärmor iväg, sedan böev det tvätta och laga mat och dessutom hinna spela bingo med lovenr och svärföräldrarna, vann dock inget.


Nu sitter jag här, pluggar matte osm jag varken är nå vidare duktig på eller har pluggat på, gör inlämningsuppgift, lite av ett prov på ett antal sidor och jag vet int ehur jag skall klara av det, jag kan inte fuska mig igenom detta, det brukar jag inte göra, men när man är lite sen med inlämningarna, vilket jag är -FY PÅ MIG!- så brukar man kunna ta sig igenom lite enklt och snabbt.


Mitt huvud går på högspinn, och jag har bara öppnat provet och läst första tre uppgifterna, HJÄLP !


  

Av Vithea - 20 mars 2010 14:11



Badade ju lillkillen igår, han tycker att de tär skönt när man väl börjar schampoonera honom, men till dess så är det lite små läskigt :P


        


Men han är så söt !


Tillbaka till städandet, städar faktisk ti datorn, har fåt tig¨ng min gamla, en jäkla massa bilder !

Ni kanske får se ett album med massa bilder på mig från 2004 till nu, ni ska få se att jag ser precis loikadan ut då som nu ! :P


Puss på er !

Av Vithea - 20 mars 2010 09:01



Godmorgon !


Ja, som ni ser så är jag uppe ganska tidigt för att vara Lördag, anser jag, dock är de tinte något nytt för mig längre. Jag sover otroligt få timmar varje dygn nu för tiden, men det är kanske som folk säger, eller "de stora grabbarna" att desstu äldre man blir, desstu färre timmar behöver man sova på dygnet.

Oavsett hur det är, så är jag sur nu.


Visserligen är det en varm dag, dock inte så mycket sov, äggen kokar,kaffe lukten sprider sig i lägenheten och hunden har fått sin kärleksdos.

Jag har sprungit upp ur sängen, slängt på mig kläderna och stressat bort till tvättstugen klockan halv åtta på morgonen i tron om att jag ska tvätta och är sen. Men när jag kommer dit så är det redan någon som tvättar, "neej tänker jag" inte någon som tagit min tid IGEN !


Så jag kollar på den här grejen man tar tider på , och tänker hmmf, är det verkligen inte den 19 idag ? =S

När jag går tillbaka möter jag grannen och tänker är det HON !

Så sa jag " e´det du som tvättar!?"

Så skratta hon och sa ja, så tänkte jag faan, det är nog den 20 idga iaf.

Går går jag upp och kollar på mobilen, åh ja mycket riktigt. det rä den 20 idag , skit :(


Imorgon får jag tvätta istället klockan 16-20. Så får jag hoppas att jag tänkt rätt den gången =)


Men nu blri det frukost, under tiden som jag har sutit och skrivit detta och HADE dukat fram frukosten på köksbordet, menhan ville kolla film samtidigt som han käka frukost, så nu ska vi flytta in allt i stora rummet, och de fick han göra själv.


men vi ses sen, puss på er !

Av Vithea - 19 mars 2010 16:33



jag kunde inte låta bli att små le till och med skratta lite när jag såg att jag hade fått en kommentar, jag vet att det är många fler som läser bloggen, och jag vet att många blir arga av ämnet, dock är inte tanken att bli ovän med folk. Men kommentaren jag fick var lite hmm, vad ska man säga.. rolig.


Att man står upp och låter sigsjälv göra det man vill har ju som sagt inte med könet att göra. Det handlar om att kvinnor i allmänhet själv stopar sig. Jag menare inte .. som det föreslogs i kommentaren att ta bort "han" och "hon" eller mamma och pappa. Jag antar också att det är en kille som skrivit kommentaren, (rätta mig om jag har fel) .. inte för att jag är fördomsfull, men själva kommentaren lät som en typisk ironisk kille/man som tror att han va dö kul, dock talar smileysen emot lite.


Men men , hur som helst, nej mamma och pappa, han hon, henne honom osv, är nog ett nödvändigt ont som jag får lära mig leva med. '


Nu ska jag halta ut i köket och göra mat till mannen min, sedan ta änu en alvedon och sätta mig och plugga .. igen ..


Är det någon som är bra på Franska, så får ni gärna höra av er..


Kram !

Av Vithea - 19 mars 2010 12:04



Nu sitter jag här och stör mig på Bellas utlåtande.

"Att vara stuntman är nog ett typiskt killjobb" .. sa hon mer eller mindre.

Bella lilla !


Jag anser alltid att varje person skall få göra som de själv vill, sålänge det inte strider mot sveriges lagar. Jag tycker att kvinnan har samma värde som mannen, och att kvinnan skall och har samma förutsättningar som männen har.

Dock nedvärderar kvinnan sigsjälv i många fall.

Att vara stuntman har inget med könet att göra, det har inte med stuntet att göra. Varje jobb har möjlighet till både kvinliga och manliga arbetsmöjligheter, det hänger på människans beslut. Om man som kvinna bestämmer sig för att "jag kan inte jobba inom ett industriföretag,för det är för män" då kan hon inte det, just den individen, pågrund av olika anledningar, kanske för ren feghet.


Jag har jobbat inom industin, jag har lyft samma vikter som männen och jag har jobbat samma timmar under samma förutsättningar som männen där. Jag var yngst på stället och kvinna dessutom är och var jag 1.55 cm. Jag var en av 4 kvinnor bland ca 50 pers. Jag stor trivdes, vist jag fick kämpa lite extra en del gånger, tålamodet fick ta sig en tur upp på bergen och ner igen, men jag tjänade bra med pengar, hade bra tider och trivdes bra. Det var dessutom mitt första sommarjobb/jobb.


Fast jag flera gånger tänkte åååh gud, jag kommer aldrig att orka bära det så hade jag inget val, jag gjorde det, och fanken vad träningsvärken gjorde sig påmind dagligen i två-tre veckors tid.


Hur kan det komma sig att män kan vara på alla ställen som finns inom alla arbetsområden, men inte vi kvinnor ?!  Är det någon oskriven lag eller vad är det ? ..


Tjejer säger ofta att de är nertrycka i dagens samhälle, männen säger att de skall hjälpa kvinnan att ta sig upp i näringskedjan, men vad fanken gör det om kvinnor inte gör något åt det själv, den lilla minoriteten som faktiskt gör något, den klarar sig inte själv och det går inte bättre för att de andra lata, fega jävlarna inte kan göra något och trotsa idealet. (de som har möjlighet till det säger jag nu)


Vem fanken har bestämt att kvinnor inte kan göra samma saker som män ?!

Sen att det i en del arbeten finns större förutsättningar för män, pågrund av att de i många fall har bättre fysik och segare musikler och liknande, det är en annan sak, men kom fan inte och säg att män och kvinnor inte har samma förutsättningar i arbetslivet !




Av Vithea - 19 mars 2010 11:15

Godmorgon !


Ja, eller godmorgon är det kanske inte, God-nästan- förmiddag. Jag sitter nu och kollar på andra avsnittet av Bella & Tyra show. Jag vet inte vad ni tycker och jag sätter mig inte vid datorn en kväll mitt i veckan när jag ch lovern vill sitta vid datorn och mysa. Så jag kollar på det nu dagen efter och kollar på det till frukosten. Nu blev det lite sent idag då jag bestämde mig för att gå en lång runda med lodde när jag vaknade sen la jag mig i ett bad en timme.

Nu blir det frukost och bella&tyra show.



Sedan skall jag plugga och städa i lägenheten, massa annat skall med göras.

Jag är dessutom taggad för en uppsats som skall skrivas idag, som ni kanske får ta del av =)


Kramar !


Av Vithea - 18 mars 2010 22:28

Go kväll, eller natt.


Jag sitter här halv sovande, va precis ute med vovven och så ..

Nu vart det meningen att jags kulles kriva något bra, roligt eller kanske inspirationsgivande, men det tog slut när jag kom till datorn ochs åg att den had elixom bestämt sig för att gå i viloläge.. så jag startade den, och nu sitter jag här.

Majsan åkte hem innan idag, lovern ligger nu på soffan, jag ska gå och lägga mig. Men jag tänkte att jag skulle säga god natt =)


Jag va ju på intervju innan idag, för ett sommarjobb, Jag fick det :D

Dö glad är man .. men jag har fortfarande lite ångest över hur jag skall komma hem dom sena passen. Men det ordnar sig nog =)


Men imorgon blir det plugg igen hela dagen, åter igen, tvätta, städa och massa nanat, har ni tur så åker kameran fram så ni får se hur hör ser ut =)


Gå nu och lägg er, klockan är sent !


Kramar från en mycket rött och osminkad jag ..

  

Av Vithea - 17 mars 2010 05:57


Då är det lika bra att gå upp.


Nu sista veckorna.. dom två - tre sista veckorna har varit kaotiska för mig, mycket har hänt, mycket skulle / bordeha hänt .. men så lite har egentligne hänt, och ändå har något alldeldes för stort hänt.
Jag vet inte hur jag skall säga utan att låta deprimerad, för det är inte så jag känne rmig, det känns bara som att jag har allt ovanför huvudet och jag står bara och serpå hur allt bara växer sig högre och högre. Nu vaknade jag vid kvart över fem och kände att paniken börja stiga, jag tänkte på allt som jag borde ha gjort vid detta laget, att skolan kommer ringa och fråga varför mina uppgifter int eär klara, att jags kall till enlektion idag som jag intevarit på på cirka en månad ( det är varannan veckalektion) .. och jag har inte ens hunnit läman in de uppgifter som skulle lämnats in då. Så jag gick upp och trodde att det skulle bli bättre.

Men nu inser jag att jag måste käka frukost och gå ut med hunden, senfår jag helt enkelt plugga till jags tupar, gå på lektion och sen sätta mig i samma sits igen. Det finns inget annat att göra än att få det gjort.


Finns det någon som är bra på Franska ?



Nu ska jag in och väcka gubben min, han ska till jobb om 30 minuter, klockan har snozat(stavning) fyra gånger nu.


Puss på er !

Ovido - Quiz & Flashcards