vithea

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Vithea - 15 mars 2010 22:16



Hejsan !


Då har jag varit ute i små byn hos far och mor och firat pappa.

Mormor fick följa med, trångt blidde det i bilen, men det gick bra och det va jätte trevligt =) ..


Sedan bänka jag mig vid tv:n när jag kom hem, Hollywood fruar för fasiken !


Men alltså jag gillar inte hela grejen med att dom har små killar som dom kunde varit mormödrar till, det passar sig inte lixom. Jag säger ofta att jags kulle vilja vara hemmafru, fast jag skulle ändå vilja få jobba ibalnd, ja som Montisari(stavning) .. Hon är bra söt hon !


  


Imorgon skall jag gå upp ganska tidigt, sedan blir det lit eärenden ochs kolarbeten, samtal som måste göras och en himla massa. Jag har hela dagen bokad imorogn me,d men jags kall frösöka ha med er hela tiden,s å ni får se.

Jag gör ingenting säger min sambo, "du bara sitter här om dagarna, hru kan du vara trött !" ja, men vad gör jag när jag sitter här ?


Pluggar, skriver på boken, fixar och trixar, ute me dhunden, handlar, ärenden, försöker få ihop ett liv som jag inte blir sönder stressad av, för man måste ju faktiskt få ha kul med !


Jag försöker få ha ett liv som är ganska fritt, men där jag ändå har mycket att göra. Nu har kanske min vän fixat ett sommarjobb till mig iaf, ett heltids sommarjobb, hoppas på det, pengarna kan behövas och det görju inget om man vid 22 års ålder har lite på sin meritlista, det har jag dock, fast inga så extremt seriösa jobb. Jag vill jobba med eget, sköta migsjälv, inte ha någon som bestämmer öve rmig, men för att ta sig dit, såmåste man klampa i leran ett tag först somman brukar säga. .. hmm, pappa iallafall.  


Men nu ska jag lägga mig coh läsa, håller på med en riktigt bra bok !

Hoppas att jag hinner läsa i den bara, jag är ganska trött och jag börjar glömma vad som händer i den, jag läser för länge så det sista tre fyra sidorna som jag läse rpå kvällen, dom är oftast bort glömda dagen efter. Men jag behöver lite inspiration, även om jag inte skriver en roman eller så alls..


Men ni får sova gott allihop, och massor av kramar !


Natti natti !


Av Vithea - 15 mars 2010 15:57



Hejsan !


Allstå först och främst så skall jag ursäkta min oförskämt dåliga uppdatering.

För det andra så skall jag säga er att jag har fått så mycket gjort idag att jag är imponerad av migsjälv !


Idag gick jag upp vid åtta, käka frukost, pluggad elite och sånt, sedan cykla jag till skolan vid kvart över tio. Hade Naturkunskap A en timme där.

Men alltså jag trodde att jag var dum och korkad när det gälde det ämnet, det har alltid känts så iallafall. Men det finns folk där som är både dummare och fortfarande nere i det där stadiet där man pratar medan läraren pratar, skriker rakt ut på lektionen och bara "VAAA? Jag fattar inte !?" och sen är det lärarens fel att dom inte fattar när det i självaverket är så att dom har flabbat hela tiden och läraren har kommit fram till att det är bättre att visom elever, som vill lyssna på honom bara väljer att lyssna på honom och skite ri dom. Vill dom misslyckas på en kurs dom tar nu i efterhand för att dom inte sköt sig tidigare.. då är det deras problem. Men att sitta och bete sig så och sen kommentera när man försöker hjälpa dom, och dom fattar ändå inte, sen när dom tror att dom har rätt så härmar dom en med en tillgjord röst. Jga menar vi är mellan 19-ca 24 år i gruppen för guds skull skärp er !:O


Ja, hur som helst, jag cyklade hem efter lektionen och satt mig och pluggade, tråkigt men sant. Jag har kommit efter så himla mycke tnu så jag hade inget val.

Nu ska jag snart slå igång lite ris och varma upp en gryta åt lovern som är påväg hem,s edan blri dte till att göra vid oss och så. För sedan blri det firande av gammal gubbe, ( min pappa alltså) .. så vi ska väl överaska honom med något som vi köper påvägen dit, han har redan fått en tröja av mig, min syster och mamma, men vi, jag och sambon och lille lodde vill ju fira honom med lite =)


Imorogn blri det intervju på ett ställe, där jag antagligen hr fått sommarjobb, håll tummarna för mig gott folk !

Jag skulle verkligen behöva det, hoppas bara att jag inte får på ett annat ställe som jag heldre hade velat ha som jag hade kunnat få extra timmar på med om jag får jobbet, man vågar ju inte tacka nej heller :S


Ajja, nu måste jag plugga vidare,s å jag blri klar någon gång =)

Puss på er !

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards