vithea

Alla inlägg under oktober 2010

Av Vithea - 11 oktober 2010 13:47


Hej på er !

ja, jag vet att det inte är mondagmorgon längre.

jag vaknaiaf i morse och va ute med lodde gjorde vid mig och åkte med mamma in till stan. Dock var det ingen skola och datorlektionen som va i eftermiddag sen ska jag inte ta.


Så jag skynda till Kvantum där mamma handla, för mobilen var ju inte med, och sedan åkt ejag me dhenne hem, vi koll apå something´s gotte give, tror jagd et stavas, och sedan har jag faktiskt ringt lite samtal. Jag är så himla glad och hoppas innerligt !


Håll tummarna för mig allihop, snälla snälla ni !


Vi ses sen, spenderar kvällen på ringvägen i landskrona.

Puss !

Av Vithea - 10 oktober 2010 21:23

Hej på er!


Ska gå och lägga mig när som helst, mitt huvud är så tungt så det finns inte. Har pluggat företags ekonomi i ca tre timmar, och en del av er tänker säkert 

"det är ju ingenting!" men för mig är det en jäkla massa !


Nu ska jag snart gå ut med vovven, sedan bäddar jag ner mig och läser lite, eller kollar tv.. förmodligen deckar..


Skola imorgon, 9.00 till 16.00 antagligen, och sedan körskola efter det.

- Fy fanken !


Men det är bara tre dagar, sedan tillbaka till praktiken =)

Sedan är det helg på nytt !


Men nu får ni sova gott när ni komemr till det. Puss på  er





Av Vithea - 10 oktober 2010 17:17



Hur länge ni skall klara av att hålla masken ?


Har du funderat på hur länge du skall orka pressen som du så många gånger känt på dina axlar ? Är det någon gång du tänkt att du helst av allt bara hade velat gå hem, lägga dig i sängen och dra ett täcke över dig?


Har du tänkt att du lika bra kunnat stanna hemma, för här är det ingen som behöver dig .. ?


Om du tänker efter, hur ofta funderar du på vad det ska gå på tvn ikväll, medan någon annan sitter och pladrar på om något som du inte ens bryr dig om ?


Hur många gånger har du tänkt att du borde säga något, men sedan insett att det ändå inte går in i huvudet på personen.. och när du sedan går där ifrån tänker du för digsjälv, "Jag orkar inte detta längre. "


Har du någon gång känt att du inte behöver någon, men ändå vill att alla ska förstå hur mycket du bryr dig. Hur ofta skickar du iväg ett sms eller slår en signal till någon du egentligen inte vill prata med just då, men du gör det för att du vill veta att allt är bra. Men får inget svar.

Är det då lätt att slå bort tanken om att dom säkert läste smset, men la det ifrån sig och fortsatt med sitt. Men instalar dig om att dom inte sett det än.


Hur många gånger har du fått höra "ja, men jag ringer sen" och när du sedan går eller lägger på tänker du, han/hon kommer inte ringa. och det rör dig inte ens i ryggraden.

Hur ofta tänker du för digsjälv. Jag klarar mig bättre utan dom, om dom inte ens kan lyfta luren för att säga hej.


När jag nu tänker efter, och funderar lite för migsjälv så tänker jag.


Om jag nu inte skall kunna ha en egen åsikt, inte få tycka som jag vill och inte kunna göra som jag vill. Om jag vill bort se från någon, varför kan jag då inte få göra det? .. om jag väljer att inte tala med en person,för att den personen blir arg och skäller och säger att Jag har fel, när jag egentligen bara hade en annan åsikt än henne/honom.

När jag sitter och blir argare och argare och känner hur jag behöver bita mig i tungan för att kunna hålla masken, hålla det lugnt, stå ut, bara ett litet tag till, bara för kvällen, dagen eller stunden.


När du förstår att skitprat går runt dig, och att det dessutom är om dig och du inte ens har lust, energi eller ens bryr dig om det faktum att någon skapar ett spel åt dig, som du inte ens kan reglerna för.


När jag sedan inser att jag mår varken bättre eller sämre utan denna personen, måste jag då välja bort andra också?

Måste jag då ta ett beslut som egentligen inte ens känns bra eller rätt att ta?

Är det då meningen att jag istället ska behöva hålla masken, vara ledsen och kännas orättvist behandlad, pågrund av att en enda person inte har hunnit med i utvecklingen, mognat och inse att kommunication är nyklen till lugn och ro, men kommunication kan göras i rätt läge, och att skryta inte är alls attraktivt, varken för en vän eller en kille. Är det okej att ta hur mycket som helst eller har jag gått och blivit kall och självisk ?


En del kommer antagligen ifråga sätta denna texten direkt, och en del kommer inte bry sig och bara undra "jaha, undra vem den är riktad till"..

Istället för att undra eller bli helt nojjig. Fråga då istället.


Och istället för att sätta er och diskutera det, var vuxna och fråga !


Men alla ska veta att jag varken är sur eller arg.



Av Vithea - 9 oktober 2010 21:32

Hej på er!


Ja, igår va jag ju hos Majsan, vi käka lite mat, myste vid tvn och snacka skit, sedan gjorde vi vid oss och sedan gjorde vi stan. Det blev lite go dricka, massa trevligt folk och bra musik, trots att mesta delen av tiden bestod av att sitta på uteserveringen och bara va, det är konstigt att man kan med en vän sitta mitt ute på en uteservering, med partyfolk och bara vara.


Sedan blev det him och slänga sig i sängen, somnade innan jag lagt rumpan i sängen.

Fanken va trött jag blev !

Sen vakna jag avatt Majsans tele ringde, larmet alltså.


Ajja, dagen har varit lung, först tänkte jag dra till stan och hitta på något med My igen, men sen insåg vi båda att det nog va nyttigt för oss båda att bara ligga hemma och mysa för oss själva. Det behövs också ibland.


Nu har jag druckit lite kaffe, ska dra fram skolböckerna och förstöra min lördag kväll ännu mer. Men det måste göras. Så det är lika bra att göra det nu. Är lite sugen på att dra in ändå, nu när man ser att det är så många som ska festa idag, inte alls många som va ute igår.. men ja, det får hållas hemma idag,


Så här såg jag ut igår allafall, och det kommer fler bilder sen, när Majsan behagar att skicka dom :P

 

    

Du&Jag

(L)

 

 

  

Ha en bra Lördag gott folk !

Pussa!

 

 

 

Av Vithea - 8 oktober 2010 17:50

Hejsan !


Nu blir det snart en runda i duschen, sedan fixa lite packning, sedan moppen(kallt som faaaan!) till coop, handla lite ingridienser som behövs för denna fredagkväll.


Sedan tar jag moppen till My, lagar lite maud och fixar medan hon fräschar upp sig förmodligen. Sedan käkar vi, tar en runda till kulturnatten och sedan ser vi vart det slutar. Är så fest sugen, men det biri nog inget sådant.


Fred hämta precis mitt lilla love, jätte jobbigt att int h a honom här, fast han oftast är där uppe och myser med någon, och kommer ner här då och då så går lixom ens vanor ur balans. Hade till och med tänkt inkräkta Majsans lägenhet med honom idag egentligen. Mens å blidde det inte tydligen ..


Men men , nu ska det fixas och trixas. ha en trevlig fredag kväll !


puss och kram !


    

Är han söt eller vadå !

Första bilden är tagen i september detta året och andra bilden rä tagen någon vecka efter att vi hämtat honom, så slutet på juni..

Presentation


En glad, sprallig, påhittig, snäll och omtänktsam person, med många bollar i luften. Påväg någonstans, men vet inte var än.

Länkar

  • bloglovin

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards