vithea

Alla inlägg under november 2011

Av Vithea - 23 november 2011 07:20



God morgon på er !


Sitter på golvet framför tv, skall snart resa på mig och göra vid mig och ta bussen.

Skall mellan landa innan jobb. Så har inte så brottom nu, men snart kommer det när jag tänker ååh fan nu satt jag här för länge igen. Som vanligt!


Men sen blir det jobb tio till fyra och sedan blir det tvätten som skall få sig en omgång.

nu är det inte långt tills jag får min egen lägenhet, skönt skall det bli. Även om jag trivs här med Fred och så, men jag vill ha mitt. Ha mitt lilla kryp in och mina regler mina möbler allt möjligt.


Det är dessutom onsdag och det betyder att det är halva veckan kvar bara som fredag räknas ju knappt ;)

Men helgen har lite inplanerade saker dock inga större saker för min del. Kanske hitta på något eller inte. Vi får se, jag tänkerinteplanera in det, det får bli va det blir.


Men nu måste jag som pysa. Ha en bra dag !

Av Vithea - 21 november 2011 20:28

God kväll på er!


Ligger och glor på ensam mamma söker, det är så mysigt fast jag har svårt att förstå varför man skulle vilja vara med där, fast ändå inte ju.

efter detta skall jag se på Det okända. Sen skall jag sova.

Dagen har varit kass, hela dagen igen. Vakna imorse och va dödens trött, palra mig upp och gjorde vid mig. Orkade inte ens bry mig om vad jag tog på mig. Men väl på jobb när jag såg mig i speglen tänkte jag SHIT.

Men tog på mig koftan och filten så gick det bra. Där är ingen som skall kolla på mig ändå.

tog mig igenom en dags om gick PISS, men får ta det imorgon istället.

Japp, för jag har sovit hela eftermiddag då jag har nt i naken och skallen.

Skall ligga kvar i sängen, somnar jag ifrån det okända så gör jag. Inget att bry sig om.


Men, ja jag ville bara berätta om min dag.

Sov så gott med er ! kram!

Av Vithea - 20 november 2011 14:14

Hej på er !



Min soffa och tillhörande fåtölj med fotpall är hemma.

Står fint inpackad i förrådet och det jag skall göra är att ta av tyget och tvätta det innan jag flyttar. Men jag har ju ganska gott om tid. Det fina med att redan bo "i en låda" är att jag behöver inte oroa mig för att packa och greja. Allt skall upp på ett släp och sedan ut i min fina lägenhet. Jag har blivit lovad av snälle mannen på Sandå att dom skall fixa min lägenhet tills lillejulafton. Sen är jag ledig i mellandagarna och har gott om tid på mig att komma i ordning och Lodde hinner vänja sig vid lägenheten osv. Så det kan bli jäkla kul=)

Saker och ting börjar falla på plats, jobbet går bara bättre och bättre och jag känner att det börjar bli lite ordning och reda i huvudet på mig med. SKÖNT.


Nu är det bara resten av sängen och ett köksmöblemang som fattas sen är allt det stora fixat.

Skall skicka iväg lite papper nu i veckan med. Den femtonde är nyklarna mina så det är inte super långt kvar. dock tar det nästan en vecka innan jag får flytta in. men dock!:D


Imorgon är det måndag, Ny löneperiod på jobb, vilket betyder att det är bara att köra på som fan och hålla ögonen på målet. Mitt personligmål som jag satt upp för migsjälv alltså.

Kul som fasiken !:D

Men vi ses senare kanske =)

kram !

Av Vithea - 14 november 2011 07:24

Godmorgon!Jag är på sätt och vis på väg mot jobb. Satt på bussen och tankte att jag nog inte hinner med tåget tjugo över. Men att det gör ju inte så mycket för det går ju ett till var tionde minut fram till åtta. Men när jag kommer upp på perongen och tänker jag tar det som kommer nu 28 och dom ropar ut i samma ögonblick att det tåget är inställt och nästa kommer vid 36 då blir jag sur. Jag får knappt tio minuter på mig att gå från knutan till jobb. Stress och irriterat. Jag håller mig till vad jag alltid sakt.Måndagar är skit!!! Men till jobb ska jag iaf, det ar en bra början:) Ha en bra dag!

Av Vithea - 13 november 2011 20:29


så kan jag inte sluta fundera på hur långt jag hade kunnat ta mig.

Jag vet ju att jag är jävligt duktig på att bruka allvar och få saker och ting gjorda och att

dessutom ta mig fram om jag bara brukar allvar. Jag vet att jag kan göra något bra av migsjälv.

Bra enligt mina normer, kanske inta i andras, men ärligt talat, jag är färdig med att ständit göra andra glada.

Inte för att jag vill göra folk besvikna. Men någonstans känner jag att jag måste faktiskt få göra saker och ting på mitt vis nu. Det är hög tid för det.


Jag hade fyra mål detta året


- Skaffa jobb

- Flytta hemifrån

- ta körkortet

- "hitta mig, MITT jag"


Jobb har jag ju hittat, ett helt okej jobb.


Nyklen till MIN lägenhet ligger i min hand den 15 december 2011!


Körkortet gick inte som jag hade tänkt mig och jag har bestämt mig för att oavsett vad andra tycker så får det ligga lite på hyllan tills jag fått ordning med lägenheten och så och kan köpa mig en bil att övningköra i eller hitta någon att låna.


hitta mig, mitt jag är på god väg och det tog mig nästan hela året och en dramatik för mig att inse att jag är faktiskt osäker på migsjälv. Även om jag har en grym självkänsla. Men jag vet inte riktigt vad jag skall ha mig till så att säga och det har jag tagit tag i. Att vara jag och vara jävligt stolt och svår att få till att inse att jag borde/måste sänka garden och kraven på migsjälv.

Många tycker nog att

"du tjejen du har inget körkort, hade inget jobb och inget eget bo vid 23 års ålder.. du har nog inte så höga krav på digsjälv" Men det har jag, problemet är att jag tänker fel och sedan erkänner jag inte att det blev fel och istället för att lösa det då så står jag pall och sur och vägrar ändra det. vilket i det långa loppet bara skadar migsjälv. Så jag faller tillbaka på samma ruta gång på gpng och äntligen har jag inset det och gör något åt det.



Någonstans i denna röran kom jag även fram till att jag som person och för min egen skull skulle må bra/bättre av att gå ner ett par kilo. Så frams till sommaren har jag satt "gå ner 10-15 kilo" på listan.


Så nu börjar jag väl på en ny lista i januari.

Det skall bli skönt att börja det nya året i en egen lägenhet på en ny runda i livet.

Av Vithea - 13 november 2011 17:35

Mycket händer och i mitt huvud går allt runt.

Handle listor & Att göra listor, besök på blocket stup i kvarten och Ikea har blvit min nya "sida"

papper och skicka hit och skicka dit. Skriv här och skriv där. Skriv det och skriv så.

Jag tycker ju självklart att det är kul, men någonstans hinns det inte med att stanna upp och tänka efter.

Gör jag det så kommer jag efter, lägger mig och inte tänker, även om jag skulle kunna så gör jag inte det.


I Härslöv över en dag och på kvälls rundan efter en härlig söndags middag och pappa fick öppna sitt lilla packet med

varma och genomtänkta handska, för att hålla hans händer varama.

Nöjd och belåten tar jag Lodde i koppel och mor följer med.

Medan hon pratar i telefonen och jag går och mumlar med Lodde inser jag hur lugnet infinner sig där bakom området. Med utsikt mot.. ingenting egentligen. En åker, några hus på avstånd och ingenting.  

Det "ingentinget" är mitt allt.


Jag skall en dag köpa mig ett hus, med utsikt till .. ingenting fast ändå allt.


Av Vithea - 10 november 2011 07:19

God morgon på er.


Jag ska väl inte påstå att jag själv är särskilt nöjd med morgonen. vaknade och kände att jag mpdde relativt bra. tänkte att jamen på detta kan jag jobba ju. reste mig ich gjorde vid mig lite för att gå ut med lodde för att sedan göra vid mig och gå till jobb. Men halvägs på rundan känner jag hur det börjar vända sig i magen på mig, huvudvörken blev värre och jag kunde knappt fokusera. illa måendet va där redan innan när jag vakna men jag tänkte att det går ng bort när jag har ätit. Men det blev värre och värre och nu när jag ändå ätit med världens sämsta aptit så är det om möjligt sämre. Jag HATAR detta.


Igår vid åtta spydde jag sist, på kvällen alltså sen. Jag vill inte bli ovän för mycket med odm på jobb och det är aldrig bar att vara sjuk mycket när man är ny på jobbet. jag jobbar på som fan när jag är där och jag är duktig på det. Men det är ändå aldrig bra att vara sjuk såhär. Men det är klart, man vill inte smitta arbetskolegorna heller. antagligen är det ju vinterkräksjukan eller maginfluensa.. fast det kanske är samma sak?


ÅH HATAR detta, känns som att man ska få sparken vilken sekund som helst.

Men ska prata med chefen och doktorn idag. se vd doktorn säger. Spyr jag inte idag kanske jag kan lyckas få gå till jobbet imorgon så har jag inte missat rent för mycket iaf.

åh, ja fan:/ men nu får det bli två alvedon och hoppas att iaf huvudvärken/nackvärken försvinner.

Av Vithea - 9 november 2011 14:16

Hej på er!


Sitter här med huvudvärk och dåsig. Gick hem från jobb igår.

Japp ni hörde rätt, jag har ett jobb och jag har haft det i över två månader nu. JAG har stannat på ett jobb i nästan tre månader. Det har jag inte gjort på över två år. Strö jobb och små sketna muppar som lurar en på pengar har jag haft, men också slutat inom ett par veckor. Jag tänkte på det här om dagen, jag har tänkt mycket de sista två-tre veckorna.

Sedan jag gick ut gymnasiet 2008 så har jag haft många jobb, dom flesta har jag slutat inom två månader.

Det jobb jag haft länge är jobbet som min pappa jobbar på. Ett industriarbete, jag uppskattar det, jag lärde mig otroligt mycket där och jag fick bli vuxen, öven om det va skönt att stå lite bakom pappa ibland.

Det var ju dock främst sommarjobb.


Men jag insåg i slutet på sommaren, när det hände mycket i slutet på sommaren att såhär kan jag inte fortsätta.

Jag förlorar den jag älskar mest av allt om jag fortsätter såhär. Det vägrar jag.

Det är skönt att gömma sig i huset hos mamma och pappa, men jag mår inte bra av det i längden. När det slutligen hände något "större" så blev det för mig så självklart att nu måste jag bruka allvar. Jag måste få mitt liv att börja rulla igen. I tre år har jag bara gått och levt på "det löser sig av sigsjälv förr eller senare".

Men det gör det, Man måste själv vilja och försöka också.


2010 kom jag in på handelsutbildningen tackvare Emelie Andersson som blev en stötta och faktiskt mycket av en motivation. Moroten var att få arbeta med det som jag brunner för, försäljning. ÄRLIG försäljning.

Jag har sökt miljoner jobb och jag fick inga i butik, självklart fick jag inte det. Jag har ingen egentlig erfarenhet, ingen egentlig utbildning, som en gymnasie elev. Jag börja känna mig desperat och fast än att jag hade lovat migsjälv att ALDRIG någonsin ta ett telefonjobb/säljjobb igen så sökte jag något då och då just för att nå upp till 20 jobbsök i veckan som arbetsförmedlingen ville ha.


En dag ringde en man från ett sådant företag. Han prata på danska och i mitt huvud tänkte jag DANSKA, har jag varit så idiotisk och sökt ett dansk jobb?!?!?!?!

När jag sedan fick hemsidan och kunde läsa mig till vad det handla om och han prata om det så insåg jag att fan detta är ett jobb som jag faktiskt kan tänka mig att sitta hela dagarna i telefon för.

Jag gick på intervjun och båda cheferna var mycket imponerade av mig. Dagen efter ringer chefen. Jag har jobbet om jag vill ha det. Jag ville ta det, jag ville ju slippa vara arbetslös, men jag viste att jag hade blivit lurad en gång extrtemt mycket och två jobb gav mig mest dålig självkänsla och jag mådde dåligt av det. Ett annat jobb gick jag från på tredje dagen för jag vägra ljuga för kunderna och detta jobbet kanske skulle bli ännu ett sånt jobb.

Men jag tog det.


Jag började jobba två veckor senare och med blandade känslor börja jag utbildningen.

Jag va jätte osäker på om jag verkligen trodde på detta. Men med statistik, svart på vit skrivet

hur mycket som faktiskt gick till dessa fina organisationerna så kändes det värt det.


Nu känner jag faktiskt att det är helt okej att gå till jobbet, det finns något att resa sig upp för på morgonen. Rutinerna är igång igen och jag mår bättre. Jag har tagit tag i mycket som gäller runt om och vist jag fick tillbaka min panikångest som jag trodde hade givit med sig. Men den är pågrund av andra saker.

Jag har träffat en helt otroligt go tjej på jobbet som faktiskt gör det ännu roligare att gå till jobb och det känns som att vi hade inget annat val än att bli bra/nära vänner.


Om lite mer än en månad så har jag en egen lägenhet.

Jag trodde aldrig att jag ensam skulle stå och titta på tapeter och golv till MIN lägenhet.

Men det gjorde jag här om dagen och det kändes som att jag började bli fri, som att detta är något JAG bestämmer. INGEN kan säga amen ska du ha det så? tycker du att det blir snyggt? borde du inte ha detta istället ?

INGEN kan säga det eller dom kan säga men jag har ingen anledning till att göra det.


Jag känner verkligen att det börjar hända saker med mig, mitt liv och allt annat.


Det känns bra ! <3

Presentation


En glad, sprallig, påhittig, snäll och omtänktsam person, med många bollar i luften. Påväg någonstans, men vet inte var än.

Länkar

  • bloglovin

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards