vithea

Alla inlägg under juni 2010

Av Vithea - 30 juni 2010 16:15



Jag har ångest, jag har bestämt mig för att formatera datorn, så nu måste jag få över alla mina grejer till den andra datorn. Lagom spännande.


Jag har funderat på det, jag har en gammal dator, den har funnits med mig sen 2005, den är inte pålitlig, inte snabb och den kommer antagligen själv ta sig till soprummet när som helst.  Men den rymmer hela mitt liv, alla bilder, texter, funderingar, hemsidor som är viktiga, små romaner som jag börjat på och sedan tappat intresset för eller kommit på något annat att skriva på.


Men datorn är involverad i allt, här om veckan skulle jag tillexempel köpa ett jätte fint linne på Gina Tricot, när jag kom fram till kassan och skulle dra mitt kort säger tjejen i kassan "Chip, tack !" jag tittar upp i min förvåning, "chip" säger jag och sätter i kortet i maskinen och vips så vart det klart. Inte nog med att det var chip, det gick fort nu också. Ja, ut gick jag och sedan kom jag till bussen och då säger busschauffören "du vet om att dom där korten inte gäller längre va?" Jag tar ut båda lurarna från öronen och tittar fundersamt på mannen.

"Vilka kort är det som gäller nu då?!" säger jag mindre nervös över att jag inte hade kontanter på mig och kortet va min enda lösning.


"Det skallvara JoJo-kort nu" säger han och vifftar bak mig med ett leende. Jag förstod hans leende, jag är en 22 årig tjej med jätte dålig uppdatering. Vad var det för fel på de gamla hederliga skånetrafikskorten??


Iallfall, nu skall min dator formateras, jag har en annan men den vill jag inte ha, jag har ju denna den är bra, den är min trogne vän, fast som alla andra vänner sviker den ibland, för stunden.


Jag gillar inte riktigt det här med att datorer har tagit över allting, snart ska vi väl ha automatisk matlagning, med någon robot som gör den, det hade visserligen varit bra. Men vem vill ha det egentligen, ibalnd är det gott och skönt att laga mat ensam till musik eller framför en bra film som man sett hundra gånger.


Apropå mat, nu blir det middag =)

puss !

Av Vithea - 30 juni 2010 11:54



Hejsan på er !


Hur är det med er ?.. Det va ett tag sen sist ju.


Jag har haft en hel massa saker att göra och dessutom har jag fyllt år !

Det har varit midsommar och midsommar firades hemma hos mina föräldrar i lilla byn, där jag och lovern med vår lilla lurviga sov över till dagen efter.

Det va helt underbart mysigt !


Jag har ju som sagt fyllt år också, den 24 juni. Kom hem från jobb coh lovern hade gjort en jätte god middag, köpt sju vita underbart vackra rosor i en super fin vas. Kolla själv !

      


Sedan blev det ett par vackra underbara örhängen till detta.

Jag kan bara säga en sak!

Jag har världens finaste snällaste pojkvän !




Av Vithea - 15 juni 2010 19:38


 

Hejsan !

 

Som vi alla vet så har det både åskat, regnat och HAGLAT !

Jag slutade jobba drygt halv tre, jag skulle slutat vid två, men maskinen klabbade som fanken och ja.. redan här kände jag att "det är lika bra att bara gilla läget", för maskinen går inte bättre för att jag stressar. Långt om länge funkade den som den skulle, nästan iaf, det räckte för att få alla bobiner som skulle bli klara, klara.

 

När jag slutligen fick på mig vanliga kläder och ska trampa ut i "det fina vädret" som jag hade förväntat mig, så inser jag att det står en spann på dörren, eller.. nej det är som det regnar ! "jävlar !!" skrek jag till för migsjälv och backade in igen. Ja, och nu blixtrar det också. Ja Det är bara till att gilla läget och cykla hem ,för Lodde är ensam och behöver dessutom ut och kissa, och borde inte vara ensam när det åskar.

 

Så jag fick hoppa på cyklen och börja ta mig hem. När jag rundade trioplanex parkering så va skorna redan fyllda upp till anklarna. "FAN fan fan fan fan" sa jag nog högra än jag trodde när jag möter en av arbetskamraternas fru som ler stort och nickar till med huvudet under paraplyet. Jag säger lite halv hej hej och cykla vidare. Just då smäller det till så jag trodde att det skulle hända något i brallorna !

 

PANG !

 

 

Och jävlar vad cyklen fick jobba då !

 

Väl hemma ligger vovven och sover gott i sängen  och jag förbannar mig över min naivitet i tron om att lodde faktiskt skulle längta efter mig.

 

Well, nu är det ju vackert väder igen, såklart....

 

 

Av Vithea - 14 juni 2010 21:09



Det kändes som att det va helg i evigheter, i fredags åkte lovern med tåget till Lund, med bussen till Stockholm och där stannade han till igår. Han va hemma hos mig igen vid ett i natt.


Men det va en händelserik helg ändå. I fredags åkte jag ut med vovven till Mamma och pappa, sedan blev det studentfirade för Majsans bror. Blev inte så sent för min del, på morgonen dagen där på åkte vi på dop till Petra och marcus söta lille Milian. sedan följde Majsan med mig hem hit. På kvällen bestämde vi oss för att åka ner och BARA ta EN cider och snacka skit... Kvällen slutade med fylle mat i form av carbonara och vi stupade vid fyra i sängen. jag i loverns och hon i min.


Mamma hämtade henne vid ett tiden på söndag morgon och sen väntade en LÅNG dag framför mig. När klockan närmade sig tre höll jag på att längta ihjäl mig !

Vid halv ett kom han insmygande i sovrummet och ett pusskalas bröt ut..


Nu ska jag slöa medan lovenr se rpå fotboll. Sedan blir det sängen, efter fem timmas sömn och åtta timmas jobb, behöver jag det =)


Puss puss

Av Vithea - 7 juni 2010 15:46



Hej på er !


Jag låg precis i badet och läste en bok som jag har fått låna utav en av mentorerna i "teamet". Dern heter "Rich women - därför att jag hatar när andra bestämmer över mig"


Jag älskar boken och skulle kunna läsa den dygnet runt. Den inspirerar och svarar på alla dom frågorna som jag har ställt migsjälv under ett par år nu.


Jag satt och läste och när kvinnan som har skrivit den fick frågan om vad den skulle ha för undertext så satt och och tänkte och Hennes man undrade varför hon från början börkade skriva boken och varför hon ville börja med affärsiden när hon redan från början var framgångsrik och aldrig har haft problem med pengar.

Hon satt länge och tänkte och till slut sa hon "ja, jag hatar när andra bestämmer över mig" och där var det! Underskriften till hennes bok.


Jag ser många likheter och när jag läste detta tänkte jag DÄR!

Där va svaret på allt jag ville veta och jag älskar detta projektet, även om det går (just nu) lite trögt då jag har fruktansvärt mycket att göra så jag hinner inte göra allt som jag skulle vilja göra.


Just nu ska jag iaf dricka klart mitt kaffe och se klart på Sex and the city och tänka vidare. Puss på er






Av Vithea - 7 juni 2010 15:46



Hej på er !


Jag låg precis i badet och läste en bok som jag har fått låna utav en av mentorerna i "teamet". Dern heter "Rich women - därför att jag hatar när andra bestämmer över mig"


Jag älskar boken och skulle kunna läsa den dygnet runt. Den inspirerar och svarar på alla dom frågorna som jag har ställt migsjälv under ett par år nu.


Jag satt och läste och när kvinnan som har skrivit den fick frågan om vad den skulle ha för undertext så satt och och tänkte och Hennes man undrade varför hon från början börkade skriva boken och varför hon ville börja med affärsiden när hon redan från början var framgångsrik och aldrig har haft problem med pengar.

Hon satt länge och tänkte och till slut sa hon "ja, jag hatar när andra bestämmer över mig" och där var det! Underskriften till hennes bok.


Jag ser många likheter och när jag läste detta tänkte jag DÄR!

Där va svaret på allt jag ville veta och jag älskar detta projektet, även om det går (just nu) lite trögt då jag har fruktansvärt mycket att göra så jag hinner inte göra allt som jag skulle vilja göra.


Just nu ska jag iaf dricka klart mitt kaffe och se klart på Sex and the city och tänka vidare. Puss på er






Av Vithea - 7 juni 2010 13:25

He is sensible and so incredible
and all my single friends are jealous.
he says everything i need to hear and its like
i couldnt ask for anything better.
he opens up my door and i get into his car
and he says you look beautiful tonight
and i feel perfectly fine

but i miss screaming and fighting and kissing in the rain
and its 2am and im cursing your name
youre so in love that you act insane
and thats the way i loved you
breakin down and coming undone
its a roller coaster kinda rush
and i never knew i Could feel that much
and thats the way i loved you

he respects my space
and never makes me wait
and he calls exactly when he says he will
hes close to my mother
talks business with my father
hes charming and endearing
and im comfortable


he cant see the smile im faking
and my hearts not breaking
cause im not feeling anything at all
and you were wild and crazy
just so frustrating intoxicating
complicated, got away by some mistake and now

i miss screaming and fighting and kissing in the rain
its 2am and im cursing your name

im so in love that i acted insane
and thats the way i loved you
breaking down and coming undone
its a roller coaster kinda rush
and i never knew i could feel that much.

Presentation


En glad, sprallig, påhittig, snäll och omtänktsam person, med många bollar i luften. Påväg någonstans, men vet inte var än.

Länkar

  • bloglovin

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards