vithea

Alla inlägg under december 2011

Av Vithea - 17 december 2011 21:07



Jag har ju berättat att jag har fixat soffa och blablabla.


För någon vecka sedan fickmjag veta att det fanns mögel under badkaret.

Ni skulle känna slaget i magen s om infann sig snabbt som attan när jag hörde det.

Men lyckligtvis har redan bovärden börjat ordna med det, målaren har redan börjat med renoveringen och allt och det börjar närma sig. På tisdag får jag nyklen som jag kommer få behålla och på måndag efter jul ska vi börja flytta in. Jag får börja redan den 23, men jag vill hålla jul med familjen och så.


Så ni kan ju tänka er vad jag hoppas att mina julklappar innehåller =)

Dock kommer jag inte ha något internet för jag har ingen dator. Men jag har ju mobilnätet omdet skulle behövas och jag skall fixa sånt såfort jag kan. Men dator och intenet känns inte som det viktigaste.

iaf, tänkte bara att ni kanske ville veta ;)


Puss på er



Av Vithea - 17 december 2011 18:37

Fy vad jag fick ont i magen nu!!!
Satt mig för att lägga upp en bild och vänta in Madagaskar 2.
Det var Expedition: julklapp visades innan, och jag lät det gå medan jag starta datorn och så. Då kommer det folk hemifrån hälsar på.En av männen sa att han inte trodde att någon skulle komma och så för hans ex fru hatade honom och han fick inte träffa barnen för henne. alla pressenteras för sina gäster och sist säger programledaren att han inte hade någon till honom men sedan att det va på skämt typ. Då kommer hans son ut, han kramar om honom och sonen verkar lite osäker. När han frågar sin son var hans bror är så säger sonen att han stanna hemma med mamma och ismer eller nått sånt. (mammas nya).. pappan blir rasande och blir hotfull mot sonen och en av deltagarna går fram och ska säga något och lugna honom. Då säger "pappan" till honom att inte lägga sig i. han går mot sonen igen och skriker och frågar saker och då går samma man fram igen och säger att han skall lugna sig. Då blir "Pappan" rasande och misshandlar killen, slår och sparkar och beter sig. ingen ingriper och man ser att programledaren lyfter pojken och springer iväg medan pappan fortsätter misshandla mannen. INGEN ingriper !!!  sen går dom i allians typ och väljer ut den här tom så som mannen heter och en resa för två läggs ut i utbyte mot Toms plats. Tom får alltså stanna och killen som blev misshandlad är kvar och man ser att han inte vågar säga att han vill. när en annan deltagare säger a va fan jag tar det och då har en annan suttit och berättat att dom skall rösta ut en efter en och blablabla.

Jag fick så ont i magen, låter verkligen redaktörer osv eller va det heter, låter dom det gå så långt i norge !!??

Av Vithea - 8 december 2011 20:23

Så händer det massor runt mig nu.


Jobbet går framåt, det går bättre och bättre och jag var riktigt nöjd när jag gick hem idag. Även om jag hade siktat på 2500 till. Men ändå.


Lägenhetsnykeln lämnas till la-hem på måndag. Jag är fri att hämta den på tisdag, jag skall då direkt lämna den ifrån mig igen. Men då lämnar jag den till Sandå som skall renovera den till mig. Den kommer bli SUPER vacker.

Möbler skall kollas igenom, saker skall gå igenom, jag skall skicka iväg lite internet uppkoppling och hemtelefon så småning om. Jag känner inte att det är akut med hemtelefon nu.


Jag mår bättre och bättre, även om saker kan köra ner mig i ett klipp, men det är också en del av utvecklingen. Dock är jag ju inte nere i någon deprition, utan det har varit väldigt mycket sista tiden.

Allt jag nu behöver är en fullständig 180 säng och köksbord plus stolar. Sen har jag allt i stort sett. Givet vis behövs små saker. Men det köper man nr man är påväg in genom dörren typ;)


det är jul om två veckor och den skall firas med mamma och pappa och farmor med lilla syster givetvis. det skall bli så mysigt, nyår finns inga direkta planer allt handlar om när dom blir klara i lägenheten.För målet är att jag skall kunna flytta in med lodde i mellandagarna helt skall jag få nyklarna den 23 och kunna börja flytten redan den 25. så han hinner vänja sig vid lägenheten innan jag skall börja jobba igen.


ja, vad skall jag säga, det går framåt nu =)

Presentation


En glad, sprallig, påhittig, snäll och omtänktsam person, med många bollar i luften. Påväg någonstans, men vet inte var än.

Länkar

  • bloglovin

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards