vithea

Alla inlägg under september 2012

Av Vithea - 27 september 2012 13:28

Det är ett par som skrivit och frågat hur det går med mina zoely och hur det känns osv.

Jag har ju haft dom i typ 9 månader och det är konstigt att det fortfarande inte finns någon bättre information om dom på internet. Dom har snart funnits i ett år och de flesta brukar vara snabba med att klaga på internet och göra sig hörda där.


Jag kan inte klaga alls på dom, de funkar perfekt för mig och om det skall påpekas något så är det att den veckan man ska ha mens har jag iaf mensvärk.. det är allt. Inga problem med finnar osv som det står är väldigt vanligt, inga problem alls.


Jag mådde bra i början med, va lite upp och ner i humöret ibland i början innan dom börja "sätta" sig ordentligt. Men sen har det gått hur bra som helst. Så jag tror att de kommer funka jätte bra och uppskattas av många tjejer. Men det är viktigt att man tar dom när man ska och att man inte hoppar över och missar. Det fina med detta är ju att det finns en app att ladda ner som påminner dig när du skall ta dom. Det är bra för den glömske!



Av Vithea - 16 september 2012 18:18

Hej på er !


Hoppas att ni har haft en bra helg !

Själv sitter jag hos mina föräldrar och väntar på söndags middag. Gottigottgott !


Ska hem ikväll igen, det va lite tjejträff igår och det va jätte trevligt och kul att träffa alla !

Det är svårt att få schema att gå ihop. För även om jag inte jobbar så har man ju ändå planer osv. Jag har ofta saker bestämt eller också vill jag helt enkelt bara vara hemma. Jag är väldigt hemmakär.


Men det va himla kul att träffa alla som sagt och det va många skratt under kvällen.

Imorgon ska jag försöka ringa massa ärenden och på tisdag blir det ett par timmar på en av grundskolorna i stan. Frittids.


Ja, nä.. men har ni något kul att berätta kanske  ?:P



Av Vithea - 12 september 2012 13:52

Det är ju bara onsdag !


Tycker dagen dagarna går sjukt sakta !

Igår fick jag lite ärende gjorda och i måndags va det intervju och grejer. Jag tyckte att det gick jätte bra och kändes bra med chefen osv. Så vi får ju hålla tummarna. Jag söker ju klart vidare, så jag ger inte upp än. Man kan inte lägga ner sökandet bara för att man väntar på ett besked. Gör aldrig det !


Jag är så trött, men jag tror att det är för att jag inte gör något om dagarna. Framför allt inte nu om dagarna när jag är hos mamma och pappa. Då går jag mest och glor och sitter här lite osv.

Lördagen ser jag riktigt mycket fram emot, en stor tjejträff, ya tjejer komma med, som plus one.

Jag gjrode som så att jag bjöd några av mina tjejkompisar, mer eller mindre alla faktiskt, sen är det alltid folk som inte svarar ellker inte kan. Alla fick ta med sig varsin plus one men det va tvunget att det skulle vara en tjej. Ingen kille är bjuden. Precis som vid inbjudningarna så är det alltid några som inte känner att de har någon som dom direkt vill ta med och det är givetvis helt okej.


Så nu sitter jag och räknar på det och vi blir strax under 20 pers. Det kan bli jäkla spännande och så himla kul med nytt folk !


Men jag blir inte av med min huvudvärk och jag tror att det är nån kaffeabstinens grej för jag försöker dra ner riktigt kraftigt på kaffet. Problemet är att jag drack lätt 8-9 kaffemuggar om dagen innan och nu försöker jag hålla mig till max tre. Svårt, fruktansvårt svårt !


Men men, ha en fortsatt bra dag ! =)

Av Vithea - 11 september 2012 09:48

Hej på er !


Haft lite dålig uppdatering jag vet. Men jag har helt enkelt inte haft så mycket att säga, det händer inte så mycket just nu.

Alla har börjat jobba igen och jag söker jobb som en jäkla galning. Men det är svårt, det är hård konkurrens, det tar på ens självkänsla när man får nej på nej eller inte ens något svar.


Jag vet att det är hårt och jag har sökt jobb i många omgångar, jag har aldrig riktigt hittat min plats lixom.

Men jag vet att jag kommer göra det, jag ska försöka ta tag imitt lilla projekt som jag startade i början på året. Det har hänt väldigt mycket nu de närmasta två-tre månaderna. Så jag har inte känt mig stabil nog för att kunna ta tag i det. Jag har inte varit i skick för att kunna stå för vadjag kommer göra. Så, nu känns det som att jag börjar bli redo och jag ska ta tag i detoch se hur det går. Går det åt skogen så har jag iaf försökt och man måste våga försöka. Går det inte så är det bara att slicka såren och pröva igen, fast finslipa det, kanske tänka om lite.

Allting går, man behöver bara hitta rätt för sigsjälv.


Men att söka mer än 40 jobb på en månad och få svar från tre företag och inte ens höra från dom andra. Det kan ta hårt, man börjar fundera på om man verkligen är så värdelös att man inte ens kan få ett jäkla städjobb. Igår va jag på Mcdonalds på intervju, faktiskt så äter jag inte egentligen maten, men jag behöver åh andra sidan inte äta där för att jobba där.

Det är som jag sa till pappa, det är ett jobb, det betalar räkningarna och ger mig mat på bordet. I tider som dessa, med så hög konkurrens och krav på de yngre. Man ska ha tre årsig gymnasieutbildning, 5 årig högskole utbildning och minst tre års erfarenhet, man ska inte vara över 25 heller. Det är mer eller mindre omöjligt.Man har inte råd att vara kräsen. Nu har jag inte någon högskole utbildning, men jag har fan ta mig erfarenhet och jag är envis som bara fan. Så jag söker alla jobb som jag kan tänka mig att jobba med (om det inte är typ vatten över huvudet och inte kan uppfylla kvaliten som kunden(chefen) behöver.


Ni förstår, när jag söker jobb eller pratar med en "kontakt" om mitt projekt, så ser jag inte det som att jag är en 24 årig arbetslös värdelös snorunge. Jag ser det som att jag är ett varumärke, vilket jag är. Jag måste se så bra ut som möjligt för min kund(chefen) för han skall vilja anställa mig. Nu menar jag inte att jag ska vara sminkad så jag har gått upp ett kilo bara av sminket, en överdriven utstyrsel osv. Utan, man måste tänka på vad man säger, vara intresserad och pålästom företaget somman söker på osv. Man måste vara föreberedd, precis som personen som skall hålla i intervjun.


Så, som sagt. För eller senare skall jag väl kunna köpa mitt hus på stranden;)

Av Vithea - 5 september 2012 17:31

I förmiddags körd ejag ut till byn och hämta mamma som ska iväg och sen blev det en tur till mormor och morfar för att sedan köra till Coop forum och handla. När jag kom hem var jag så fantastiskt trött och då va klockan två. Så jag gick ut med lodde, slängde i mig två mackor sen har jag ta mig tusan slocknat framför despan !


Så nu vakna jag både jag och lodde har sovit mer eller mindre på varandra i soffan. Ringer en som ville titta på mopen som står på blocket och frågar om jag har tid nu direkt.

Så säger jag " kan vi ta det om en timmes tid ?"

så säger han"men klockan är ju halv sju då, jag kör från jobb nu direkt isf.

" Halv sju ?!" skriker jag mer eller mindre i hans öra.

Tittar på klockan och bestämmer att vi ska ta det imorgon.


Ja, dagen gick ju, men inte riktigt som jag hade tänkt mig !



Nu vaknas det mat och sen en tur med lilleman i det fina vädret.



Av Vithea - 3 september 2012 11:26

Hej på er !


Hoppas att alla mår bra och har haft en bra helg !


Jag har utan tvekan haft en av de bästa helgerna i mitt liv ( hit in tills;))

I fredags börja dagen med föreberedelser, jag sa i torsdags att mina föräldrar gifte sig som på fredagen, men det va såklart fel, jag va fel på dagarna. I lördags va det dax att bosätta sig i bilen ett tag, först hämta tårtor osv, sen hämta morbror sen in till stan och hämta mormor och morfar för att sedan möta farmor på stadshuset, kortefter mötte mamma och pappa samt vittnena upp oss.

 

Mamma var sååå vacker och pappa va fantastiskt stilig som vanligt.


 


Efter åt hade mammas kusiner gömt sig utanför och kasta diverse saker över dem till ljudet av mammas fnitter och pappas skratt. Sedan körde vi hem. Väl hemma var släkten på plats och jag var så fruktansvärt rörd över allas glada skratt, allas fina glada leende och hur de var så måna om att mamma och pappa skulle bli riktigt uppvaktade.

   


Sedan blev det fest och det var så lyckat och alla verkade trivas och ha det bra. Mamma och pappa var lyckliga, det syntes på dem tydligt och bara tanken på helgen gör mig rörd till tårar.


 


Familjen Sjöberg <3


Och jag vill ännu en gång tacka alla som närvara. Jag var ute en snabb rund ahos mamma nyss och hon är fortfarande i extas efter helgens händelser.



Till detta skall jag även tacka mamma och pappa av hela mitt hjärta för den fina (sena)

födelsedags presenten som ni läman över i fredags.

 


Kramar !

Presentation


En glad, sprallig, påhittig, snäll och omtänktsam person, med många bollar i luften. Påväg någonstans, men vet inte var än.

Länkar

  • bloglovin

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards