vithea

Alla inlägg under september 2011

Av Vithea - 21 september 2011 19:03

Hej på er !


Först vill jag be om ursäkt för.. eller.. nej, det tänker jag inte göra. Jag har inte haft tid, lust, ork eller energi för att skriva i bloggen. Jag brukar skriva massor men jag orkade inte en period. Nu är jag iaf tillbaka. Jag hoppas att det så småning om skall gå att blogga från jobbet med.


Ja, ni läste rätt, Sofie sjöberg har ett jobb, sedan snart en månad. Den 29 september är det faktiskt en månad. Helt otroligt vad tiden har gått fort !


Men över till det som jag logga in för.

Jag sitter i telefon och ringer företagare som väljer att ta emot mitt erbjudande eller inte. I en del fall väljer dom rent av att lägga på innan jag hunnit prata klart och ibland hinner jag inte ens börja prata. Allt beror på person, timme på dygnet och vilket humör man är på. Givetvis handlar det om hur pass mycket intresse jag har eller engagemang. Man är inte på topp varje dag.


Iaf, idag kom jag på mig själv att skriva "konstig ton, typ upptaget?" till en på admin som skulle ta emot meddelandet. När jag funderar lite så inser jag att denna kommentaren hade kommit ett par gånger. Efter att ha försökt igen tänkt jag.. men .. upptagen ton, detta är väl upptagen ton? När jag sedan har rast så funderar jag lite över det hela. Jag borde ju veta om det är upptagen ton, men jag kan inte bestämma mig.

Borde den kanske tuta saktare, ljusare, fortare eller.. är det helt enkelt så en upptagen ton låter? Jag kan inte ens minnas när jag hörde en upptagen ton i luren hos någon. Oftast får jag till svar av en mekanisk röst "personen du försöker nå är upptagen i ett annat samtal".. eller liknande.

Jag insåg då att något så enkelt som en ton i en telefon gjorde mig fundersam och faktiskt engagerade mig nästan 40 minuter. Helt sjukt !


Är det därför som man inte vet varför någn inte svarar när man ringer från en hemtelefon, för man fattar inte vad det är för ton eller för att den mekaniskatonen inte är där och guidar en ?

Helt vansinigt ju!

Presentation


En glad, sprallig, påhittig, snäll och omtänktsam person, med många bollar i luften. Påväg någonstans, men vet inte var än.

Länkar

  • bloglovin

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards