vithea

Alla inlägg under juni 2012

Av Vithea - 23 juni 2012 22:01

Hej på er !


Glad midsommar på er ! (Lite i efterhand)


Det har som sagt hänt mycket och det är därför jag inte har skrivit på ett par dagar och

det är även därför som jag inte har hört av mig till en del.


I torsdags fick jag bland annat veta att min anställning inte kommer att förlängas. Tyvärr är det sånt som händer och det ända positiva med det hela egentligen är att min hälsa får bli bättre eller bra igen. Jag mådde verkligen bra de två veckor som jag inte va på jobb även om jag hade det ganska hektiskt. Det är så att jag är sjuk mycket och jag är inte sjuk hemma utan jag är sjuk på jobbet. En timme efter att jag har kommti dit så börjar feber och kli och torr fläckar uppstå. Mina läppar är snustorra och har/får flagor efter en stund. Det är inte kul, men som min pappa sa, det kanske är tur i oturen att det blev såhär.

Tack och lov så har jag till a-kassa iaf och jag har redan ett par möjliga jobb på gång. Så jag är inte längre helt förstörd. Dock kommer jag att sakna mina jobbe kompisar grymt mycket.  Framför allt gänget som jag har jobbat med de sista två-tre månaderna.


Det positiva är att min teori är godkänd och snart ska jag göra uppkörningen vilket jag är mycket mer säker på än teorin.


Imorgon kommer min familj och fikar lite. Jag fyller år och då mina föräldrar inte är hemma när jag skall firas med släkten så får dom komma imorgon istället. Så idag har hela lägenheten f¨tt en runda och tvätten har blivit tvättad, Lodde har fått bada och allt. Mycket skönt =)


Men nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll =)


Av Vithea - 19 juni 2012 13:03

Hej på er !

Ska snart springa ut med vovven, har torkat golv i köket och halva hallen, hela våningen är dammsugad och jag har nyss fått duscha, sutit med pappa i telefon i säkert tre kvart och nu sitter jag här.


Som sagt ska snart ut med vovven sen ska jag jobba.

Har ont i ryggen som fanken då vi fick göra lite uppgifter som inte va heltokej för kropp eller något annat för den delen heller. Men det får göras av någon och tydligen va vi utvalda.

Men bara idag och imorgon med sen e det fyra dagars ledigt sen är det bara fyra dagar till.


Kan inte sova alls, det har hänt skit mycket sista tiden och jag vet int ehur jag ska få in allt i huvudet, plötsligt så har allt det som jag har bäddat till föratt få lite ro bara spolats bort över fem minuters snack.


Så nu får jag börja om på en hel del igen vilket gör mig bde arg och ledsen och besiken. Men det går fortfarande framåt i massa annat så jag får väl se det från den ljusa sidan på så vis.


Men nu få rjag ha på mig lie gläder och komma iväg. Köss på er !

Av Vithea - 14 juni 2012 22:26

Ja, denna dagen sluta ju inte som det va tänkt.

Men jag får väl fortsätta min runda då.. Förr eller senare blir det nog bra.



Det är en jävla skit dag ärligt talat !!


 

Av Vithea - 14 juni 2012 11:27

Hej på er !


Nej, jag rä inte fel på dagarna idag med, utan jag har mn sista jobbe dag för veckan.

Nu när jag jobbar igen så jobbar jag ständig eftermiddag, jag hann bra jobba en vecka eftermiddag på mitt nya schemainnan jag hade ledigt. Så nu är det ständig eftermiddag vilket betyder att jag jobbar 14.00-23.30 måndag till onsdag och på torsdagen jobbar jag 14.00-00.00 Det är långa pass och det är lite jobbigt sista halv timmen på torsdagen,. Men sen är jag också ledig hela fredag och helgen fram till två på måndag eftermiddag.

Jag ska inte klaga !


Det kändes där emot jättemycket att jag inte hade jobbat på två veckor igår, hade ont lite överallt och har huudvärk idag eller mer nackont. Men som sagt en alvedon och vile lite nu innan jag ska iväg så ska det nog gå. Det är ju bara idag med =)


Men ni    får ha en bra dag ! =)

Av Vithea - 12 juni 2012 12:31


Om man jämför med Kim kardashian utan smink så är jag fan ta mig minst lika söt som henne!


Jag vet att alla ser annorlunda ut i smink och Kim har jag alltid haft lite som en förebild eller va man ska säga ända sedan jag såg henne. Hon är sjukt söt och verkar vara relativt vettig, men det som ändå är viktigast är att hon precis som J.Lo har en redig rumpedump!


Jag har faktiskt alltid trott att hon ser ut så som man ser henne i ansiktet, men när jag såg på programmet nu medan jag åt lunch så hade hon inget smink, nu menar jag ju inte att hon är ful, men hon är jävlen ta mig inte sötare än mig(kanske lika söt) och jag är mer eller mindre alltid utan smink!


Sen ser man ju stor skillnad på henne och mig givetvis, hade jag haft dom benens å hade jag inte henne haft några argument med min röv varje gång jag prova ett par jeans, fast det som är värst är att hon antagligen har värre problem än mig med att hitta bra jeans.


Nu ska jag inte gnälla på henne, hon är säkert hur go och härlig som helst. Men helst ärligt, vi (nästan alla tjejer) jämför sig med bland annat dessa tjejerna och när man ser bilder på dom som verkligen är naturliga då är det lite enklare att gilla läget en söndag morgon med håret på svej och sletna kläder på morgonpromenaden:P



   

Av Vithea - 12 juni 2012 08:52

Hello !


SOlen strålar och jag och lodde har tagit oss en lång runda runt sandvången/mickis.

Skönt som fan och jag kände mig nöjd, tillfreds med allt. Även om jag har en fullspäckad eftermiddag så är det skönt nu att slappna av.


Idag är sista dagen som jag har ledigt från jobb, jag har förvisso haft en jävla massa att göra hela tiden sen jag gick på "Ledighet" .

Men det kommer jag ha igen många gånger om sen. Så för min del, INGA problem.

Paniken och ångesten kommer väl inte från lönekuväret kommer..:P


Händer mycket runtom nu, snart är det midsommar och sen fyller jag år, mamma och pappa åker på semester och jag har ska ha lite öppethus för släkten helgen efter midsommar.

Jobbet lär välrulla på i vanligordning och det ska bli så skönt !

Jag ska dessutom seom jag inte kan ta bort eller flytta fram min semester med Fred vecka 30, Han fick ju flytta den och vad ska jag göra en hel vecka bara jag? Jag jobbar ju ändå bara fyra dagar i veckan alltid.


Men men, ni får ha det bra !

Ta med solglasögonen om ni går ut för idag lyser soooolen =)

Av Vithea - 9 juni 2012 13:57

Hej på er !


Gårdagen var som vi alla vet regnig och lite åska på en del ställen. Jäkligt synd om studenterna !


Jag va själv på 50 års fest/firande hos moster och det va jätte trevligt och lagom, god mat, trevliga släktingar osv. Efter det blev det en runda till Jenny som tagit studenten. Trevligt och kul att träffa en del av vännerna. Det har inte varit så mycket vänner i min närhet sista veckorna då det har varit mycket att göra och långa dagar.

Lovern skulle komma hem imorgon eftermiddag men i natt kom han hem och jag blev sååå glad. Många kramar och massa pussar och sen somna jag ÄNTLIGEN gott!


Nu ska han snart bege sig iväg igen och jag beger mig mot blomsterbutiken för att handla blomma till morfar som fyller 75 och moster som fyller 55 på onsdag. Dom får tyvärr firas samtidigt av mig då jag har massor att göra på onsdag, för det första börjar jag jobba igen och då jag jobbar 14.00-23.30 så hinner jag inte på eftermiddagen ju.

Torsdag är det 14.00-00.00 och sen fri i tre dagar igen.



Ja, det blir mycket  nu.

Men jag skulle egentligen bara springa förbi och säga hej till er och gnälla lite på vädret.

Det börja med en super fint väder när jag och lodd eva ute, men nu blåser det och molnen börjar samlas runt staden igen. Jätte tråkigt, bara det håller sig från regn så lovern får ha lite kul på de sista koncerterna i kväll.


Hoppas ni får en bra helg nu !


Av Vithea - 4 juni 2012 08:48


Godmorgon på er !


Jag sitter här och snärvlar och ska snart ta på mig och bege mig till skolan.

Jag är bättre än går förmiddags tack och lov, men vi får se hur dagen ser ut.


Många har skaffat hundar nu, det är väl ett sånt år. Bland annat så har ju Blondinbella skaffat precis en sån liten vovvsing spom jag vill ha "till" Lodde. Jag vet att vi kan inte skaffa någon nu, det får vänta tills vi skaffar större och Lodde har lugnat sig och förhoppningsviskommit förbi sitt eget valpiga sätt, inte allt men en hel del av det. Han har mognat mycket och är mycket självständig, men samtidigt har han ett jätte stort behov av att ha oss nära och fåp bekräftelse när han har ätit eller gjort något duktigt eller också bara för att mata självkänslan..:P


Det gör inget, jag berömmer honom mer än gärna hela tiden.


Jag och Lovern prata om det här om dagen, Frustrationen som känns i hela kroppen och gör att man nästan vill äta upp honom.


När han ligger sådär gulligt och mysigt i ens famn och mnan tittar på hans stora fina ögon och säger " OM du bara viste hur mycket jag älskar dig Lodde! " och hna tittar oförstårend epå en och ger en liten puss på kinden och man drar honom upp till sig och kramar honom länge länge. Tack och lov för mig så är han så snäll och låter mig krama honom så länge jag vill. Men dne frustationen man får närman försöker förklara hur mycket han betyder för en, hur mycket man älskar den lille busen och att man skulle göra vad som helst för honom. Man vet att han inte förstår, han hör på rösten att man berömmer honom, men han vet inte vad man säger. DET är jobbigt, då är jag på vippen till att börja gråta.


 

Presentation


En glad, sprallig, påhittig, snäll och omtänktsam person, med många bollar i luften. Påväg någonstans, men vet inte var än.

Länkar

  • bloglovin

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards