vithea

Alla inlägg under maj 2010

Av Vithea - 31 maj 2010 09:40



Nu sitter jag här med håret i handduken och väntar på att fötterna skall förstå att dom borde röra sig ut i köket, och sedan hallen, för att sedan åka till skolan Jag orkar inte cykla i detta vädret fast det bara är en liten bit,och eventuellt så ska jag åka ner till skolan  stan sen. och det orkar jag inte bli dyngsur över !


Igår va en seg dag, som vi alla vet, efter pizzan fick vi jobba lite, telefonerna gick på högvarv men vi är nöjda, so far so god:P

Nu ska jag snart till skolan, har naturkunskaps prov, sista !

HOPPAs att det går bra, så bra som det bara kan gå, sen att jag inte pallat plugga och att mitt huvud känns som en ballong, det har inte med saken att göra.. Eller ? .. fniss=)


Efter provet beger jag mig ner till skolan i stan, där skalld et hämtas lite papper och pratas lite med min mentor eller vad man skall kalla det. Sedan bär det av hem mot frukosten.


Sedan får det nog jobbas lite till, mellan varven av frukost, stäning och film. Förmodligen kommer det vara helt onödigt att försöka nu en måndag förmiddga, men försöka går ju !


ha en bra dag så ses vi sen och håll tummarna för provet !


Kram !


Av Vithea - 30 maj 2010 20:47



Det har varit en kanon kväll, helg och dag. Ja, dag vet jag kanske inte visserligen.


I fredags med lillkillen hämtad av min syster och mamma, fick ett par vackra underbara örhängen av mamma och cattis då, sedan var det full gång att städa och förbereda förlördagen. Medan jag gick där och blev förvirrad av migsjälv, då jag prata med lodde som inte var där, tog på mig vid sex tiden för att gå ut med lovet, som inte var där osv. Så kände jag mig lite halvt crazy. På kvälln gick vi över till svärmor och svärfar, jag fick en english cofé och vart nöjd med det då lördagen skulle bli hård antog jag.


På lördagen blev det stor shopping med svärmor och sedan lite fixas här hemma, vid halv åtta kom Anna och vi snacka och tog några cider, tills töserna kom vid halv nio, runt halv elva-elva kom grabbarna och vid halv tolv kom lovern och en kompis till honom. Vi hade verkligen dö trevligt, iaf jag, och det verka som de andra hade det med. Halv fem gick sista gästerna, och då störta jag i sängen inom två röda. Denna dagen har beståt av sova, avatar, pizza och jobb. Nu blir det sista etapen på Avatar och lite plugg på naturkunslapen, sista på provet sedan är det betyg. HOPPAS jag får G, det skall jag ha iaf.


Imorgon blir det lite röjning med skolarbete sista tampen nu, sedan är det klart.

tisdag blri det möte igen, ska bli spännande =)


Ni ska jag slööööa puss på er och tänk inte på regnet !


Kom ihåg, efter regn kommer solen !!

LEE!:D


Av Vithea - 24 maj 2010 17:29



HEjsan på er !


Vädret kom i att mig, jag hoppades på att det skulle bli bra väder hela helgen och veckan ut, och förhoppningsvis hela nästa helg. Men det börja regna oså nu hoppas jag på att det skall börja åska istället. Det hade varit gutt !


Maten står klar, lovern kommer när som helst, då blri det maud och mys i soffan, sedan skall vi väl aktivera oss och ringa lite samtal och jag skall planera inför helgen, vi skall åka till center syd i veckan med och shoppa lite, mesta dels till lovern dock =)


Gjorde provet i naturkunskap, det kändes ganska bra, tror att det skall gå bra iaf.

sedan åkte jag hit, möte mamma på parkeringen sedan åkte jag vi till härslöv, pappa kom långt om länge, sedan blev det fika, med kaffe och bulle och massa skoj med Lodde. Han är så jäkla glad för pappa och pappa är minst lika glad för honom. Massa mys idag =)


Så snart skall jag sätta mig och börja plugga inför nästa naturkunskaps prov som är redan på torsdag. På fredag hämtas lillkillen av mamma och sen stannar han i små byn tills på söndag eftermiddag. Får se hur jag klarar av det, kan redan känna saknaden av honom. Men lover och jag skall stor städa, sen kommer det ju folk på lördag och på söndag är det skönt att slippa tänka på att han behöver ut direkt när man vaknar.


Som sagt, det är inte svårare än vad man gör det till;)


Puss på er!

Av Vithea - 24 maj 2010 10:01

Jag skall egentligen börja röra mig mot skolan, men jag sitter och lyssnar på ett motivationtal eller seminare som kommer från den verksamheten som jag och lovern håller på med. Det är så smarta saker och de är verkligen saker som man tänker "ja, men så är det, varför gör jag allt så svårt, det KAn vara så enkelt som dom säger !!"


Som för en stund sen satt jag och oroa mig för provet som jag skall ha efter denna lektionen. Jag tänkte det är heelt lönlöst att jag ens öppnar boken och försöker, för jag kommer aldrig få in det ändå. Precis då säger en av talarna i ett helt annat sammanhang givetvis.

"är det väldigt svårt, eller är det Helt omöjligt ?"


det är ofta så att man kan göra något, men det kanske kräver lite arbete, många gånger ger man upp när motgångarna kommer lite för tätt. Men finns det en lösning, så skall man ta den, även om lösningen kanske blir komplicerad och svår, men kanske det är den lösningen som gör att du kommer träffa någon viktig persons om du får mer erfarenhet av, lär dig något av, får en fråga av som förändrar hela din dag ?!


Man gör alltid så gott man kan, iallafall jag, i dom flesta fall, men ibland blir det lite för obbigt och man tänker "ååh, det går inte allså!!"

Men om man vänder på det så kanske man kan tänka "ja, detta kommer kräva lite arbete och vilja, men det går ! så det är likabra att jag sätter igång direkt !"


varför är vi så negativa alltid ?!

Jag är/var en ÄKTA pessimist, verkligen.


Men nu skall jag köära till skolan, be Emma förhöra mig på provet sen skall jag gå in i skolan  och göra provet Felfritt!!(?:S)


Vi ses sen ! kram !

Av Vithea - 24 maj 2010 06:42



Godmorgon !


Jag sitter och nyser för fullt,vaknade vid halv sex av migsjälv, lagom kul då jag är fri från jobb idag och skall ha prov i Naturkunskap A !

(ja jag vet, jag är efter...lite)



Jag ska dock försöka hinna plugga nu på morgonen för gårdagen var fullspekad av annat kul, jag och lovern gjorde dessutom ett beslut som jag tror kommer bli så himla bra. Hoppas bara att visa inte skall lägga sig i så han ångrar sig bara..


Nu ska jag slå på en film och slänga mig på soffan. Förmodligen somnar jag om igen, mina ögon är svulna som fan men jag har sovit jätte dåligt i natt så det rä väl kanske inte konstigt, sen har sovrums fönstret varit öppet, så jag har nog lite allergi reaktion med.


Men men, ha en underbar måndag, imorgon är det tisdag.. den 25 .. alla vet vad det innebär ! :)


kram!


Av Vithea - 20 maj 2010 16:50



Hejsan !


Jag har fått ett par kommentarer sista tiden, en del har jag bara kastat och en del har jag inte godkänt än osv.. en del har till och med skickat mail.



Idag fick jag en igen så nu tänkt ejag att jag ska ge er svar när jag har tid.


När jag va yngre så var jag blont, närmare vit och spik rakt långt hår.

Jaghar stora blåa ögon och var alltid ganska ljus i huden. Med en svank som mångayngre barn inte hade och oftast ett leende på läpparna så blev det att tingeling va en figur som jag själv tycktes kunde likna mig. Tingeling i Peter pan, ja peter pan över lag har varit en filmsom jag alltid tyckt jätte mycket om, även om jag inte har haft den på film själv.


Jag vet att mina kompisar och min dagpappa hade den och jag ÄLSKADE den!


    


Så när tingeling filmerna börja komma ut så var jag ju bara tvungen att se dom och där finns en liten älva som heter Vithea i filmen.

Om det är exakt vithea är jag inte säker på, men jag tycker attd et låter som dom säger så till henne iaf.


När jag hörde det så had ejag länge funderat på ett namn som jag ville att min blogg skulle heta. Så jag kände direkt att DET! Det namnet är så fint och jag känner mig träffad.


Vithea är alltså på kommet genom en film, med älver och min barndom.



PS, har ni inte sett filmen, så se dom båda två !


kramar!

Av Vithea - 9 maj 2010 18:09

 Jag har inte så mycket att säga idag. Jag tvättar och pluggar lite litterär gestaltning. Faktiskt mycket kul och framför allt intressant.


När jag kollade på dom första uppdragen så hitta jag dikter som jag skrev till skol uppgifterna. Då va det vinter.. och som ni vet gillar jag inte det.


Jag gillar denna fikten mycket, eller versemn. Det är mer vers än en dikt tycker jag.


Det är kallt.

-Det tillhör årstiden.


Det är mörkt.

-Det börjar snart ljusna.


Det är slask överallt.

-Det torkar snart upp skall du se.


Jag darrar.

-Slappna av.


Jag tycker inte om vintern.

-Inte jag heller.



Av Vithea - 8 maj 2010 13:14



Sitter och pluggar vidsidan om musik och högsång.

det finns inget som får mig mer avslappnad än när jag kan sjunga och fast jag (pågrund av hes och förkyldning/allergi) inte träffar alla toner riktigt såhögt och snyggt som jag vet att jag kan, såslappnar jag av, och låter bara känslan följ med låten.


Ne-Yo - When you're mad och denna Är två favoriten. jag har länkat denena för att jag fullkomligt ÄLSKAR musikvideon.


Nu ska jag fortsätta att glo här, sedan kommer majsan vid tre skulle jag tro. Ikväll ska vi ut och äta med Sam och Ida, hoppas på en trevlig och mysig kväll, får se hur kvällen slutar.


Puss på er

Presentation


En glad, sprallig, påhittig, snäll och omtänktsam person, med många bollar i luften. Påväg någonstans, men vet inte var än.

Länkar

  • bloglovin

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards