vithea

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Vithea - 22 mars 2010 20:05



Lovern kom hem vid halv fem, som ni ser så har jag inte lagt upp fler bilde rpå lägenheten som jag lova. Jga har haft fullt upp fram till nu mer elle rmindr, när lovern kom hem så had ejag hallen, köket och badrummet kvar, men han hade köpt ett playstation # och ville instalera det, så jag fick hjälpa honom med det sen städ ajag klart och lagade mat och snt, duscha och fixa, nu kommer senart en kompis till lvoern, jag ska hämta kaffe snart och bo sätta mig här inne och plugga medan dom (förmodligen) för väsen ute i stora rummet.


Pojkar alltså, jag gillar allt pojkaktigt med karlar  men playstation och allt annat stilla sitande skit, de tär jag fan inte för alltså.


Men men tycker lovern att det är kul och han är nöjd, då är jag nöjd =)

Nu blri det kaffe iaf, ni får se bilderna på lägenheten imorgon, här är så fint, luktar gott, vist är man nöjd med sigsjälv när man väl har städat hela lägenheten, moppat golv, torkat av överallt, dammsugat och allt. Så skönt =)


Puss på er !

Av Vithea - 22 mars 2010 12:31

Hejsan igen !


Jag tänkte att , efter so att det finns dem som har klagat på att jag har förlite bilder, och att domvill se lägenheten, så får jag väl använda stunden för detta.

Jag städar alltid ett rum i taget, nu har jag precis städat klart i datorrummet, det är inte stort, men mycket att torka av och golvet ska dammsugas samt torkas av osv. jag gjorde dessutom ett uppehåll för att fixa hemtelen och internet och klödda in det i tvbänken så man slipper se det, dock skall två kablar införskaffas så ser det inte ens ut som att vi har en roter..(rauoter, som jag säger, men stavning vet i katten ;P)



Dock kommer bilderna här =)


 

      



McFly går på högvarv och franskan samt tre andra uppdrag är klara, fanken vilken underbar start på veckan:)


Återkommer snart med sovrummet ;)

kram!

Av Vithea - 22 mars 2010 09:34


Idag är det måndag, nu är det måndag morgon och jag sitter och kollar på Rachel Ray och pluggar lite. Jag var uppe redan vid sju och käkade frukost och så.

Morgonen började så skönt, gick ut 30 minuter med lillkillen, och sedan kom jag hem kaffet var klart och doftade så underbart i hela lägenheten, och sedan tände jag ljus och sånt och käka frukost. Bilderna är dock från i fredags kväll, utom frukosten som är morgonens frukost.


 

goootte =)


        

Lodde är en jäkla linslus, så jag fick ta några bilder på honom med.


Nu ska jag fortsätta plugga och fixa lite ås jag kan ta det lungt någongång detta året. Sean ska lägenheten storstädas förstår ni=)


vi höres om en stund till, då kommer det något smaskigt ska ni se !

kramar !








Av Vithea - 22 mars 2010 00:22

 -Men kritik tar man mellan fyra ögon.


Jag har tänkt på det sen jag läste orden.

Jag tror att jag håller med till fullo. Det är alltid kul att få beröm, om det är mellan fyra ögon eller bland massa folk. Men kritik gillar ingen, inte ens dom som "Är bra på att ta kritik" de tär också något skit att säga, ingen är br apå att ta kritik, människor reagerar på olika sätt av olika anledningar. Precis osm med allt annat.


Dock skall kritik tas mellan fyra ögon som sagt, den som vill ge kritiken och den som skall få den. Dock skall man aldrig ge det för att vara elak, utan för att man bryr sig om personen och vill hjälpa personen.

Jag säger ju inte till min vän att "du, du är så jäkla ful i de sminket, hur fan ser du ute gentligen ?!" kritik som är på utseende gör alltid ont, om det är fårn en vän eller fårn en främling spelar ingen roll,, en främling kanske säger det för att vara elak, för att den personen har fördomar om din vän, redan när han/hon ser hennes smink, det kanske inte passar henne eller får henne att framstå som något hon inte är, då skall man som enriktig vän snällt och försiktigt säga som det är eller pika.

"du, du behöver nog gå och fixa till sminken" fattar inte personen då, så får man kanske ta det rakt ut kanske lite skämtsamt, beror ju på hur bra vänner man är.

Men till min bästa vän vet jag att jag har sagt "

du vännen, du tycker inte att du ska gå och ta bort lite spackel ?

eller kanske rent av " alltså inte för att vara elak eller så, du vet att jag älskar dig, men ska du se ut sådär, så måste jag gå ett par meter bakom dig.

Hon asgarvar och förstår piken och säger något tillbaka bara för att jävlas.

Men kollar sig förmodligen en extra gång i speglen innan hon går ut.


som sagt.. Beröm kan sägas offentligt, men kritik SKALL man ta mellan fyra ögon. För bådas skull.


Puss och kram !

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards