vithea

Alla inlägg under mars 2012

Av Vithea - 31 mars 2012 17:48

Ja, som sagt så står Lovern och gör hemmagjorda hamburgare. Jag sitter och gnäller mest, allergin tar dö på mig och jag vill fortsätta med mitt projekt. Jag har fått det i rullning. Jag ska få iväg det idag, första steget är taget och jag är faktiskt riktigt förväntansfull! Men det är svårt att hålla gnistan uppe när kroppen går på över växel och ändå känns det som att inget händer. Men jag ger mig inte!:) Ikväll blir det bara Mys med ostbricka, gotte och film bara jag och älsklingen det var länge sedan! Ha en bra lördag kväll ni med!<3

Av Vithea - 27 mars 2012 12:43


Jävligt läskigt att man går in på spotify och tror att man ska skapa ett konto.

Men får upp " är det du som är fredsofie?"

När jag mailar om kontouppgifter får jag upp att det är någon (för det är tamig tusan inte jag) som har skapat ett konto på spotify med min mail, en del av mina sex första, mitt mobil nummer och ett påhittat postnummer.. (46188)

Jag blir så in i helsikies arg, men mest besviken för det är ju uppenbarligen någon som känner mig som har gjort detta.


Men iaf, har slappat hela förmiddagen, börjar jobba igen vid halv tre.

Slutar halv tolv, är allmänt jävla skit irriterad sedan innan och detta med spotify gjorde ju inte saken bättre.

Men iaf, idag och två dagar till sen är det ledigt ett par dagar.


Men nu får jag väl fortsätta med mitt lilla projekt..

Ska maila lite och få iväg några saker också skriva ihop lite på en grej=)

Håll tummarna :)


Kram!

Av Vithea - 25 mars 2012 21:38

Hej på er! Hoppas att ni har haft det bra i helgen. Ingen har väl missat det fina vädret?:) Imorgon är det ju måndag och det innebär en ny arbetsvecka. Min eftermiddagsvecka. Den veckan jag gillar bäst. Jag bara hoppas att min rygg orkar. Föra veckan klara jag nästan. Men så har jag också haft jätte ont i ryggen och huvudet i helgen. Jag hatar den jäkla ryggen! Fast så kan jag ju inte välja bort den visserligen. Men nu håller vi tummarna för fyra dagars fulla arbetsdagar! Sov gott och har ni missat att man ska ställa fram kl en timme natten till idag. Så gör det nu! Kram!

Av Vithea - 24 mars 2012 14:50


Jag borde nog, det är en dröm sedan länge.

Det va något som tog fart i tankarna efter att ha stått i en timme ensam vid maskinen på jobb i tisdags. När man jobbar som jag gör så har man mycket tid att tänka. Det är ju inte så att jag inte pratar med folk eller att ingen pratar med mig. Men man står lite i sin egen värld, man kan fundera och tänka på allt möjligt.

Efter som att jag är en valdigt fundersam person så gör jag det. Diverse ämnen kan komma upp och ibland kan jag flina för migsjälv och tänka att det är tur att ingen vet vad jag tänker;)

Hur som helst, 2010 träffade jag en fantastisk man, min mentor och lärare på handelsprogrammet som jag gick. Jag hade länge haft en idé dels om att skriva en lite unik bok men även en mer öppen och kreativ idé. Den var påväg och min mentor va en riktig pärla. Men pågrund av olika faktorer så rann det ut i sanden.

Dels var det pågrund av "rädsla" för vad mina föräldrar skulle tycka men också med en baktanke om " varför och vem skulle vilja lyssna på mig? Vem skulle ha intresse av att läsa min bok?"

Det jag nu har funderat på är om jag inte kan skriva en bok för MIN skull? Det är min dröm, jag är inte ute efter att bli nån stor slagen författare, även om det också hade varit kul. Min andra idé hade jag gjort för min skull, för att det hade varit kul och för att det kanske hade hjälpt dom som kanske inte är mycket yngre än mig. Men jag hade varit den någon för dom, den någon som jag hade velat ha då.

Det hade varit en fantastisk sak för mig och jag har bestämt mig for att ta kontakt med denna fantastiska person och våga ta steget till att se/ta reda på mina möjligheter. Jag borde våga!

Men så kommer funderingar " vem skulle vilja höra vad jag har att säga och berätta?"..


Men man måste våga hoppa, annars vet man inte om det funkar ?


Som En arbets kamrat sa en gång för länge sen, " Testa, det kan bara gå åt helvete ;)"

Av Vithea - 13 mars 2012 11:04

Hej på er! Igår fick jag faktiskt glada nyheter på jobb:)Förlängning på avtalet. jobbar till juni nu och det är lite grejer som händer framöver:) Detta innebär att jag är mycket glad;)Idag har jag hunnit med att tvätta fyra maskiner, bädda rent och prata med my i telefon i typ en och en halv timme. Det är strålande sol och hade jag orkat så hade jag gått en runda. men då jag sovit skit dåligt i natt så ska jag försöka sova ett tag nu så jag orkar eftermidsags passet. Imorgon blir det sjukgymnast och sen lite ärende och sedan möta upp my för en lite ficka i stan. Sen blir det jobb igen:)Hoppas på att jag får igång Internet på onsdag;)Men ni får ha en bra dag:

Av Vithea - 10 mars 2012 20:39

Alla känner till skönheten och djuret eller alla bordegöra det. Det är utan tvekan den bästa och vackraste tecknade filmen genom tiderna. Den är för det första mycket fint gjord och spännande blandat med romantik och roligheter. Det var vacker musik och min favorit är utan tvekan den när dom är ute i snön Och Bell sjunger om hur han har förändrats och han sjunger tillbaka.Någonstans mitt i låten sjunger Bell att hon till och med har glömt hur han ser ut. Odjurets utseende, som i själva verket är en klassiskt vacker ung man,har alltså glömts bort och Bell ser bara hans insida, vilket är det som är själva budskapet i filmen. Att det är insidan som är viktig. Många säger ju att det är utsidan som gör att man tittar en gång extra, men det är personligheten som gör att man stannar kvar.Det ligger ju något i det, hur man än vänder och vrider på det och hur mycket "rätt" det än ska va så stannar ingen kvar. Attraheras man inte av personen så spelar det ingen roll hur snäll och omtänksam personen än är. Hur som helst. Filmen är vacker, budordet är otroligt bra. Fler filmer som denna borde göras. Men det är kanske bara jag som tycker det...

Av Vithea - 7 mars 2012 15:26

Hej på er!

Mina uppdateringar är lite ojämna just nu. Jag har ju bara internet på telefonen och annars är det Loverns dator som får leva med mitt bloggande. När jag väl sitter och ska skriva så finns det inget vettigt att skriva. Jag pallar inte gnälla här och jag förstår att ingen pallar läsa dagligen om att jag har ont och hit och dit. Det hade inte jag velat göra.


Jag minns inte om jag har skrivit om det, men jag har haft problem med ryggen i drygt två veckor, sjukgymnasten gav mig tens, men den hjälpte inte mer än några gånger. så jag gick till läkaren idag efter att ha mått riktigt dåligt på jobb och gått hem. Jag är sån som inte vågar pressa kroppen om jag inte vet vad som är felet eller vet att jag inte kan skada kroppen mer. Då kan jag köra på, smärta kan jag leva med och kan jag ta tabletter så gör jag det. Bara jag slipper sitta hemma och glo !

Det är så mycket som står på spel nu med, så jag vill vara på jobbet så mycket jag bara kan.


Men läkaren sa att det va en muskelinflamationm så jag har fått tabletter för det, så hoppas att det ska ge med sig snart, skulle försöka röra på mig, så jag ska försöka gå en liten runda var kväll efter jobb och såfort det inte gör förbaskat ont så ska jag börja cykla till jobb igen. Just nu är min vän Emelie underbar som hämtar mig, vi jobbar på samma ställe fast på linerna vid sidan om varann.


Jag har också beställt internet till boet och dessutom kollat mina kostnader för telefonen. Jag betalar 599 kr nu.. jag använder inte den så pass mycket att den formen jag har nu passar längre. så jag gick till 99 kr i månaden plus telefoni kostnader som inte är så stor. Så det känns jäkligt bra! Fatta vilken förändring det gör!


Jag längtar redan efter eftermiddagsveckan, jag hatar förmiddagspassen, jag har bett om eftermiddagsskift alltid, men vi få se hur det blri med det. Hade varit nice =)


Meen men, nu ska jag gå lite i lägenheten så jag inte har så jhäkla ont.

puss på er !


Presentation


En glad, sprallig, påhittig, snäll och omtänktsam person, med många bollar i luften. Påväg någonstans, men vet inte var än.

Länkar

  • bloglovin

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards