vithea

Alla inlägg under april 2010

Av Vithea - 30 april 2010 13:57



Hejsan !


Jag vet, jag vet, jag skulle uppdaterat för länge sen !

Men jag är vaken och jag ever, jag började morgonen med att gå en halv timme med den lille lurvige, sedan sprang jag ner till tvättstugan och satt igång två maskiner, att tvätta är verkligen tråkigt, det är dessutom så att vi har ingen tvättstuga här i huset utan vi får gå till huset som ligger jämt med vår gavel. Det är sååå jäkla tråkig toch man drar sig verkligen för att tvätta. Men det måste ju göras !


Hur som helst så fortsatt jag med frukost med min trogne vän Gossip girl. Sedan blev det matte pluggande, jag va verkligen inte motiverad, men tänkte att det är lika bra att få det gjort, så jag skicka in det och fick även svar från läraren i franska. G det är bättre än IG .. så jag är nöjd.


Nu har jag dammsugat och torkat golvet överallt i hela lägenheten, slängt in lite i förådet på vinden och även vari tute och slängt lite. Ska snart ta vovven och gå en liten runda, sen ska jag förbereda frukosten. jag har änsålänge inte druckit något kaffe och jag är trött som fanken och sugen som fan. Magen är inte uppjäst och jag är lite hungrig, men måste få klart rundan med vovven och tömma tunnan med vatten först. Ska nog göra två korv med vbröd, älskar det fruktansvärt mycket, dessutom ska det vara kokt wiener korv i såna fullkorns korvbröd !!


Men men, vi ses sen, puss på er !




Av Vithea - 29 april 2010 12:46



http://www.youtube.com/watch?v=MgirfztcNRI

Hade jag kunnat så hade jag lagt in en video med henne, men bloggplatsen klabbar.


Men jag har tre album med denna helt otroliga tjejens musik. Jag kan nog alla låtar i huvudet och jag ÄLSKAR dom!


Feeling som är helt sjuk och en äkthet som är underbar. Varför fick inte denna söta flicka en grammis eller någon sorts "årets nykomling" ???

Helt oförståligt !


Med näsal och halv dann stämma går jag och sjunger och stannar upp för att lyssna sådär med njutning till max och sedan går jag vidare och slänger med trassan, torkar av och doppar den i vannet, fortsätter i en vals över till nästa ställe och dammar av. Att städa till Melissas stämma i pumps (för att gå in dom) det är ett rent nöje !

Av Vithea - 29 april 2010 12:01



Hej på er !


Ja, jag va i tvättstugan och skulle byta tvättetid, jag orkar verkligen inte tvätta. Jag har iallafall gjort frukost och jag kan inte fatta att jag inte har kaffe på brickan när jag bär in det !


   

Med tanke på att huvudingrediensen i IBS är uppsväldmage/"gasigmage" så tänkte jag att jag antagligen borde prova Proviva, den här yogurten eller vad man skall kalla det som man ska ta för magen, ett glas om dagen.


Jag har gjort det i två dagar (igår och idag) men sanningen att säga och utan att överdriva så känns det faktiskt bättre i magen redan.


Dock gjorde jag misstaget att be svärfar om ett batteri till vår våg. Ja, där ställer jag mig på den och inser att jag har tappat 5 kilo innan och gått upp 3 igen under sjuktiden. Jag ville bara gråta !! i ren ilska.

Så nu är det åter igen ca 15 kilo som skall bort.. men jag ska nog fan klara det ! Ni ska få se, såfort jag är helt bra från förkyldningen så ska jag köra på som fan !


i sommar skall jag ha sommarvackra klänningar och klackar,jag har redan fått köpa ett par fina pums, jag ska fan ta mig upp på mina styltor igen, jag hade det alltid förr, varför inte börja igen, det är den bästa träningen för benen, så är det bara !


nu ska jag glo klart på gossip girl, sen städa undan här lite och sedan sätta mig och plugga. sen kommer väl lovern lagom till jag är klar. ska hinna gå ut med lodde två gånger till minst innan dess. herre gud den hunden tar upp mer tid än ett barn! men jag älskar honom !:)


puss


Av Vithea - 26 april 2010 15:15


Hejsan !


Har inte rört datorn på hela helgen, är så jäkla förkyld, trött och febrig. Lovern jobbar, sedan träning sedan blir det bois, som har hemma match. Jag ska bara va hemma förmodligen, fast det är bäst så


Jag skulle vilja överaska lovern med ne grej, som jag har tänkt på länge, men nu när jag försökte ås insåg jag att det inte gick, jag måste alltså tänka om, inte så lätt när hälvten av mitt huvud just nu består av snor..


Skitsamma, jag får ju försöka !


Men nu ska jag fortsätta glo på Gossip Girl. Tredje säsongen.

Puss !

Av Vithea - 21 april 2010 13:34




Hejsan !


Onsdag, mitt i veckan, snart är det torsdag, sen fredag, då blir det visserligen jobb på Kappahl på center syd, skall bli spännande =)


Ska jobba där i sommar, Med Malin, men jag har inte Malin där på fredag, ska jobba 13-20, ska faktiskt bli kul, har jobbat på albano i veckan med, skönt att få jobba lite, veta att det kommer in lite extra i slutet på månaden, hinner dock inte få lönen för kappahl nu ju, den kommer nog inte från i maj isf. Men men, hoppas att det går bra iaf =)


Idag sitter jag med lite feber och halv ont, skall nog gå över till imorgon har sörplat te hela morgonen och försökt att inte bli galen då kaffe inte finns på menyn, går igenom min musik och har slängt en hel del. Ska snart ner i tvättstugan snart igen, sista rundan YES ! sen blir det Sims för hela slanten, lovern kommer hem vid fem sen fotbollsträning sen middag,


Men men, efter en hel del helt ointressant information till er fårn mig, skall jag tacka för mig och hoppas att ni njuter av det vackra vårvärdet;)


KRAM !


Av Vithea - 19 april 2010 16:06



Hejsan !


Nu tänkte jag gå in här och skriva ett fint och glatt inlägg och sedan sätta mig och läsa på franskan som skall lämnas in i kväll. Men när jag kommer in ser jag att jag hade fått kommentarer, nu glömde jag godkänna den(skall göra det såfort inlägget är skrivet) och jag hann inte kopiera den.


Men "keffas argument" (som jag tror att han kallade sig i kommentaren) jag skall säga dig något.


För det första har jag inte någon farfar att gå till, har aldrig haft och har aldrig behövt. Jag har jobbat och fått egna fickpengar sedan jag va i femtonårsåldern. Jag skall inte säga att mina föräldrar inte har stuckit in lite små pengar här och var, då och då. Men i det stora hela så har jag fått klara mig på mitt studiebidrag och de pengarna som jag själv jobbade in eller gjorde mig förtjänt av.


Vi Svenskar är välkomnande, det kanske finns en viss skillnad på att vara välkomnande och gilla läget bara (nu menar jag "gilla läget" som att man är nöjd med situationen, dock kan det behövas lite förändringar i vårt samhälle och det är inte utlänskas fel). Jag har varit med om mycket när det gäller personer av utlänskherrkomst, både på gott och ont i många bra och mindre bra situationer. Det betyder inte att jag tycker mindre om Alla utlänska, jag vet att en del svenskar kan vara några riktiga idioter också, ingen är perfekt och alla är långt ifrån felfria. HELT KLART !


Men att säga som du säger, att vi bara har kunnat gå till våran "farfar"(vad du nu menade med situationstecknena förstår jag inte) och fått pengar. Du kanske tycker att det är typiskt svenskt när jag tycker att det är fel att kalla det "behov av arbetskraft" när vi vet alla att det inte behöv. Klart man skall hjälpa till, GIVETVIS! Men hitta inte på ursäkter, utan var ärlig. Det är inte heller så att jag tycker att utlänska skall bli sidosatta, jag vill inte bli till sidosatt eller bortglömd, INGEN skall behöva bli det och alla skall ha sin chans. Men gör det rättvist. När jag skriver att "vi inte vill hamna hos socialen".. så handlar det om att våra generationer ( i många fall) alltid har jobbat för sigsjälv och sin familj och i många fall inte har behövt ta hjälp. Jag menar dock inte att ni(?) med utlänskherrkomst skall komma till Sverige och förväntas kunna allt från rentalande svenska, läkarutbildning och massor med stålar. Det var inte det jag ville säga eller ha fram, jag menar bara att det finns många (säga vad du vill) som inte vill (även bland svenskar) jobba, eller som inte försöker ta sig ut på arbetsmarknaden, jag är själv i en situation där jag inte har ett jobb utan studerar, jag har ett sommarjobb, efter det har jag ingen aning om vad som händer, jag kan inte döma någon som är arbetslös, men bara man VILL och försöker, och det gör säkert många, jag vet att det är svårt att hitta jobb och möjligheter nu förtiden, det är lixom ingen nyhet. Men att komma och säga att vi svenskar bara har kunnat gå till "farfar" (får gärna förklara situationstecknena för mig) och be om pengar, så är det inte alls många Svenskar som gör, och oftast har faktiskt vi samma situation med ekonomin allihop.


Du gör ju en bedömning av mig att jag säger som jag säger och tycker så för att jag är en bortskämd skitunge som går till pappas ficka. Jag menar ALLA vill ha egna pengar, även svenska ungdomar. Det är ett normalt beteende och en normal önskan att få klara sigsjälva utan sina föräldrar. så att döma mig så och dessutom skriva att det är så, det är bara lika orespektabelt mot mig som du förmodligen tyckte att jag var i texten mot personer med utlänskherrkomst.

 Eller hur ?


Hade folk inte varit så fördomsfulla så hade världen varit mycket lättare.


hur somhelst så skall jag plugga franska nu, sedan blir det middag och imorgon kommer modern och hämtar upp mig och vovven, hel dag hos föräldrarna i lilla byn, Guttans:D


Puss och kram !


(Ta nu inte illa upp av texten "Keffa", vi har alla olika åsikter och jag har min. )


Av Vithea - 18 april 2010 11:25


och tvätten är klar, disken är klar, frukosten är klar. Nu har jag tagit en allergitablett och sitter och somnar.


Ska lägga mig snart och kollafilm tänkte jag,somnar förmodligen tillen timme, men det gör inget, allergin tar dö på mig om jag inte tar tabletterna, och tabletterna gör mig så jävla trött i början. Så jag gör som så att jag somnar en stund och mår prima resten av dagen. Ska käka lax idag, LÄNGTAR, jag har blivit helt besatt av Lax, mana gryn och marabuu-digestive.


Ska lägga in tvätten innan jag slänger mig på soffan en timme, sedan ska jag plugga hela eftermiddagen hade jag tänkt mig. Måste göra klart ett uppdrag i franskan idag och plugga iaf fem sidor matte. Fy katten va tråkigt !!

Men viktigast är franskan !


Igårplanterade jag dill, grässlök och persilja i kruckor som skall få ta rot och sedan planteras i blomsterlådan, den andra blomsterlådan är full av smultornplator och sen är där två krukor med föra årets hallonbuskar som jag har planterat om halvt om halvt och hoppas på en ny tur detta året med.

Mycket sol, massor av vatten och så.. det skall nog gå jätte bra.


Vi ses en ,puss !


Av Vithea - 17 april 2010 09:52



Godmorgon !


vaknade av att valpen förtvivlat för sökte trampa liv i sambon som låg bredid mig. Lördagar är den enda morgonen som jag mer eller mindre kräver att lovern ska ta morgon rundan på.


Jag får stressa upp och hoppa i jogging och grejer fem dagar i veckan och det är fan inte sköbt.Så iag gick lovern upp med honom och jag kunde ligga och dra mig i nära en halv timme extra. nu har jag varit uppe i nästan 1½ timme, sitter med kaffet, mana grynet är slut på tallriken och jag är mätt i magen. Jag ÄLSKAR mana grynsgröt !!


Jag ska nu slå på sims  och spela lite sims en stund, sedan har jag franska prov och matte uppgifter att göra. lika bra att få det gjort på dagen så jag inte somna ifrån det och måste göra det i ren press imorgon. Jag jobbar bäst under press, men inte sådan press:P


jag har fått en ny telefon, super fin är den och den tar underbara bilder, ni ska få se sen =)


Men tills dess får ni klara er med mitt mana gryns-snack


Ovido - Quiz & Flashcards